0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

انواع دوربین های مدار بسته

استفاده از انواع دوربین مداربسته برای ایجاد امنیت، کنترل و نظارت قوی در محیط‌های مختلف بسیار رایج است. اما برای خرید دوربین مدار بسته، نیاز دارید تا جزییاتی در مور آن بدانید. آگاهی از نکات مهم در انتخاب دوربین‌ها و شناخت انواع دوربین های مدار بسته، به شما کمک می‌کند تا بتوانید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید و با خیال اسوده دست به انتخاب بزنید.

در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعاتی از انواع دوربین مداربسته ارائه کنیم و نکات مهم آن را بررسی کنیم.پس همراه ما باشید.

برای مشاوره و خرید بهترین دوربین مدار بسته اوکتای  oktay  برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

انواع دوربین مدار بسته را بشناسید!

در این بخش به بررسی اهنواع دوربین مدار بسته می‌پردازیم تا آشنایی کافی با آن‌ها کسب کنید.

انواع دوربین مدار بسته

1. دوربین‌های بولت (Bullet Cameras)

یکی از انواع دوربین مداربسته مربوط به دوربین‌های بولت است. این دوربین‌های کاربردی به دلیل طراحی استوانه‌ای و بلندشان، برای نظارت بر فواصل طولانی و محیط‌های خارجی بسیار مناسب هستند. این دوربین‌ها معمولاً در مکان‌هایی نصب می‌شوند که نیاز به پوشش وسیع و نظارت متمرکز بر نقاط خاص دارند. استفاده از دوربین های بولت در پارکینگ‌ها، ورودی ساختمان‌ها و محوطه ها بسیار رایج است. بدنه‌ی مقاوم و طراحی محکم این دوربین‌ها آن‌ها را در برابر شرایط آب و هوایی نامساعد مانند باران و گرد و غبار مقاوم می‌کند که در انتخاب به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد.  دوربین‌های بولت اغلب دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند دید در شب، تشخیص حرکت و زوم اپتیکال هستند. این ویژگی‌ها به افزایش کارایی و کاربرد این دوربین‌های نظارتی کمک زیادی می‌کند. نصب آسان نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از دوربین بولت محسوب می‌شود.

2. دوربین‌های دام (Dome Cameras)

دوربین‌های دام به دلیل طراحی گنبدی شکل، یک گزینه عالی برای نصب در نواحی خاص است. این دوربین ها زاویه دید گسترده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد و معمولا برای فضاهای کم ارتفاع استفاده می‌شود. این دوربین‌ها گاهی در مکان‌های عمومی مانند فروشگاه‌ها، ادارات و محیط‌های آموزشی نصب می‌شوند تا امکان نظارت و تامین امنیت را فراهم کنند.

 شکل گنبدی دوربین‌ها به گونه‌ای است که تشخیص جهت دید دوربین برای افراد دشوار است و همین موضوع کار را برای نظارت بهتر آسان‌تر می‌کند. یکی از مزایای اصلی دوربین‌های دام، مقاومت بالای بدنه و فرم طراحی در مقابل خرابکاری یا تلاش برای آن است. بدنه این دوربین ها طوری طراحی شده است که به راحتی خراب نمی‌شود. دید در شب همراه با کیفیت تصویر عالی از جمله ویژگی های دیگر این دوربین محسوب می‌شود که در بین انواع دوربین مدار بسته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با  مشاورین فروش ما  
02166023323 

3. دوربین‌های مخفی (Hidden Cameras)

دوربین‌های مخفی

اگر به دنبال دوربین‌های مخفی کاربردی باشید که امکان نظارت به صورت مخفیانه را در اختیارتان قرار دهند، دوربین مخفی یکی از بهترین انواع دوربین مدار بسته است. هرچند استفاده از دوربین در هر فضایی باید با اطلاع انجام شود اما در برخی مواقع برای فضاهای امنیتی، استفاده از چنین دوربین هایی رایج و ضروری محسوب می‌شود. 

هدف اصلی استفاده از این دوربین‌ها، ضبط فعالیت‌ها بدون اطلاع افراد است، که می‌تواند در موارد امنیتی یا تحقیقات خاص بسیار مفید باشد. با وجود اندازه کوچک و طراحی پنهان، دوربین‌های مخفی معمولاً کیفیت تصویر بالایی دارند و می‌توانند تصاویر واضحی را ضبط کنند. این دوربین‌ها اغلب دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند ضبط خودکار بر اساس حرکت و انتقال بی‌سیم تصاویر به دستگاه‌های ذخیره‌سازی یا نمایش از راه دور هستند. 

4. دوربین‌های PTZ (Pan-Tilt-Zoom Cameras)

اگر به دنبال نصب دوربین بر روی دیوار هستید، دوربین‌های PTZ  با قابلیت چرخش یکی از گزینه های مناسب برای شما است.  PTZ یکی دیگر از انواع دوربین مدار بسته است که  امکان بالا و پایین شدن دارند و زوم بسیار مطلوبی ارائه می کنند. این ویژگی‌ها به دوربین های PTZ امکان می‌دهد تا مناطق وسیعی را پوشش دهند و جزئیات دقیق‌تری را ضبط کنند.

 این دوربین‌ها معمولاً در محیط‌های بزرگی مانند استادیوم‌ها، فرودگاه‌ها و محوطه‌های باز استفاده می‌شوند، جایی که نیاز به نظارت فعال و تغییر مداوم زاویه دید وجود دارد. با استفاده از دوربین‌های PTZ، اپراتور می‌توانند به صورت دستی یا خودکار، جهت دید و زوم دوربین را تغییر دهد و یک بررسی دقیق از شرایط داشته باشد. این دوربین‌ها معمولاً با نرم‌افزارهای مدیریتی پیشرفته‌ای عرضه می‌شوند که می‌تواند کنترل از راه دور مطلوبی داشته باشد. استفاده از این دوربین‌ها معمولا در سطوح امنیتی قوی رایج است و مصارف خانگی چندانی ندارد.

5. دوربین‌های IP (Internet Protocol Cameras)

دوربین‌های IP یا دوربین های شبکه از تکنولوژی دیجیتال که برای انتقال تصاویر و ویدئوها از طریق شبکه اینترنت استفاده می‌کنند، به عنوان یکی از انواع دوربین مدار بسته شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها به دلیل کیفیت تصویر بالا و امکانات پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهند، به شدت محبوب شده‌اند و استفاده از آن ها بسیار رایج شده است. دوربین‌های IP می‌توانند تصاویر را به صورت زنده به دستگاه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، تلفن هوشمند و تبلت ارسال کنند. 

چنین امکاناتی برای نظارت دقیق بر شرایط و امنیت یک گزینه عالی است. حتی استفاده از این دوربین ها در اتاق خواب نوزاد نیز رایج شده است. یکی از بزرگ‌ترین مزایای دوربین‌های IP، قابلیت اتصال آن‌ها به شبکه‌های بی‌سیم و سیمی است.

 این دوربین‌ها معمولاً دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص حرکت، ضبط ویدئو با کیفیت بالا و حتی تحلیل ویدئویی هوشمند هستند. علاوه بر این، بسیاری از دوربین‌های IP دارای حافظه داخلی یا امکان اتصال به فضای ذخیره‌سازی ابری هستند،. دوربین های IP برای مراقبت و نظارت املاک و لوکیشن‌های گوناگون از راه دور نیز بهترین گزینه شناخته می‌شوند. 

6. دوربین‌های حرارتی (Thermal Cameras)

یکی دیگر از انواع دوربین های مدار بسته نظارتی، مربوط به دوربین‌های حرارتی است. این دوربین ها با استفاده از تشخیص حرارت اجسام، تصاویر را ایجاد می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند در شرایط کم نور یا تاریکی مطلق نیز به خوبی عمل کنند. 

استفاده از دوربین های حرارتی در محیط‌های صنعتی، نظامی و امنیتی بسیار رایج است. این نوع دوربین مدار بسته معمولا جایی استفاده می‌شود که نظارت جدی نیاز دارد اما شرایط تامین نور چندان فراهم نیست. محوطه های بزرگ نظامی یا محیط‌های صنعتی خاص، از جمله فضاهایی هستند که به راحتی از این دوربین استفاده می‌کنند تا امنیت بالایی را ایجاد نمایند. این دوربین ها به خوبی حرارت بدن موجودات دیگر و انسان‌ها را آنالیز می‌کنند.  

این دوربین‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که در شرایط اضطراری یا کاربردهای خاص بسیار مفید هستند. استفاده از این دوربین ها برای عملیات نجات یا جستجو بسیار رایج است. چرا که با وجود عدم دید مناسب می‌توان از وجود حیات یا حرارتی مشابه در یک لوکیشن خاص اطمینان حاصل کرد.

7. دوربین‌های وایرلس (Wireless Cameras)

دوربین‌های وایرلس

دوربین‌های وایرلس بدون نیاز به کابل‌های ارتباطی و از طریق تکنولوژی بی سیم عمل می‌کنند. این دوربین‌ها هیچ نیازی به کابل کشی ندارند و نصب آن ها پیچیده نیست. استفاده از بستر اینترنت برای ارتباط یا استفاده از یک سیستم فرستنده و گیرنده داخلی برای راه اندازی، تمام چیزی است که به آن نیاز دارید.

 دوربین های وایرلس به راحتی به شبکه‌های بی‌سیم موجود متصل می‌شوند و تصاویر را به دستگاه‌های ذخیره‌سازی یا نمایش ارسال می‌کنند. دوربین‌های وایرلس معمولاً در خانه‌ها، دفاتر و محیط‌های کوچک استفاده می‌شوند. استفاده از این دوربین ها برای نظارت بر روی نوزادان نیز رایج است. یکی از مزایای اصلی دوربین‌های وایرلس، انعطاف‌پذیری بیشتر در نصب و جابجایی است. به همین دلیل می‌توانید در هر نقطه ای که مدنظر دارید، این دوربین را نصب کرده و نظارتی دقیق بر شرایط داشته باشید.

8. دوربین‌های آنالوگ (Analog Cameras)

در بررسی انواع دوبین های مدار بسته، باید به دوربین‌های آنالوگ اشاره کنیم. این دوربین ها از تکنولوژی قدیمی‌تری برای انتقال سیگنال‌های ویدئویی استفاده می‌کنند و به همین دلیل، قیمت پایین‌تری دارند. دوربین‌های آنالوگ سیگنال‌های ویدئویی را از طریق کابل‌های کواکسیال به دستگاه‌های ضبط ارسال می‌کنند، که این فرایند ممکن است نیاز به کابل‌کشی‌های گسترده داشته باشد. 

عملا در این روزها به ندرت شاهد استفاده از دوربین های آنالوگ و نصب آن هستیم، مگر در شرایطی که زیرساخت از گذشته ایجاد شده باشد.  هرچند که دوربین‌های آنالوگ در مقایسه با دوربین‌های دیجیتال دارای کیفیت تصویر پایین‌تری هستند، اما همچنان در مواقع محدودیت بودجه یا شرایط نصب توسط افراد آماتور، یک انتخاب رایج است.

خرید انواع دوربین مدار بسته

10 نکته خرید انواع دوربین مدار بسته

برای انتخاب دوربین مدار بسته باید نکاتی را بدانید که به شما کمک می‌کنند تا یک انتخاب عالی داشته باشید.

  1. نیازها و کاربردها را بسنجید
  2. بودجه‌ای که در اختیار دارید چقدر است
  3. کیفیت تصویر مورد نیازتان را تعیین کنید
  4. در خصوص زاویه دید مدنظر صحبت کنید
  5. لزوم استفاده از دید در شب را مشخص نمایید
  6. محدودیت‌های نصب را در نظر بگیرید
  7. نوع اتصالات (بی سیم یا با سیم) تعیین کنید
  8. آیا نیاز به چرخش و زوم دارید؟
  9. آیا سنسور تشخیص حرکت برای‌تان نیاز است؟
  10. نحوه ضبط و ذخیره سازی را مشخص کنید
مشاوره و پشتیبانی