0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

لیست تجهیزات آموزشی مدارس

در مدرسه انواع تجهیزات وجود دارند که به کمک آن‌ها به تدریس پرداخته می‌شود. تک تک تجهیزات آموزشی نقش موثری در بهبود کیفیت تدریس و یادگیری دانش آموزان داشته که نباید از اهمیت آن غافل شد. مدیران و مسئولان با تهیه لیست تجهیزات آموزشی می‌توانند مجموعه‌ای از بهترین‌ها را فراهم کرده و کیفیت را بالاتر ببرند. در این راستا فروشگاه اینترنتی تمیز گستر کامل‌ترین لیست تجهیزات آموزشی مدارس را در قیمت مناسب فراهم نموده است. 

اهمیت تجهیزات آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش

اهمیت تجهیزات آموزشی در ارتقای کیفیت آموزش

انواع تجهیزات آموزشی در فرآیند یاددهی و یادگیری نقش کلیدی دارند که تا حدودی کیفیت آموزش به آن‌ها وابسته است. با نگاهی به لیست تجهیزات آموزشی مدارس می‌توان دریافت که نه‌ تنها امکان انتقال اطلاعات را تسهیل نموده بلکه موجب افزایش تعامل و انگیزه دانش‌آموزان نیز می‌شوند.

استفاده به جا و مؤثر از تجهیزات آموزشی می‌تواند به بهبود فهم و درک عمیق‌تر مفاهیم درسی کمک کرده و فضایی پویا برای یادگیری فراهم آورد. تجهیزات آموزشی مدارس تجربه آموزش و یادگیری را برای معلمان و دانش‌آموزان شیرین‌تر می‌کند.

ضرورت تأمین و به‌روز رسانی لیست تجهیزات آموزشی به منظور تضمین کیفیت و اثربخشی یادگیری بر عهده مدیران و مسئولان مدارس بوده که امری واجب و اجتناب‌ناپذیر است. در فروشگاه اینترنتی تمیز گستر می‌توان تنوع بی‌شماری از تجهیزات آموزشی را یافت که از مواد اولیه درجه یک و مرغوب تهیه شده‌اند که ظاهری جذاب و قیمتی بسیار مناسب دارند.

معرفی جامع تجهیزات آموزشی مورد نیاز برای مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی

برخی از لیست تجهیزات آموزشی مدارس می‌تواند در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی نیز مورد استفاده قرار گیرند. تجهیزات آموزشی بسته به سن محصل، مقطع تحصیلی و بودجه موجود می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به معرفی جامع‌ترین لیست تجهیزات آموزشی مورد نیاز برای مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخته شده است:

وایت برد (شیشه‌ای، ساده و مغناطیسی)

بهترین وایت‌برد مغناطیسی

وایت برد تخته‌‌ای بوده که با ماژیک روی آن نوشته می‌شود. وایت بردها نقش مهمی در تدریس و آموزش دارند زیرا نوشته‌ها به سرعت از روی آن پاک شده و مطالب بعدی جایگزین می‌شوند در نتیجه کیفیت زمان صرف شده برای آموزش بالا خواهد رفت. وایت بردها در سه نوع شیشه‌ای، مغناطیسی و ساده موجود هستند که با توجه به نیاز می‌توان مناسب‌ترین آن را تهیه کرد. 

ماژیک وایت برد

برای نوشتن روی تخته وایت برد نیاز است از ماژیک‌های مخصوصی استفاده شود که به آن ماژیک وایت برد گفته می‌شود. در لیست تجهیزات آموزشی مدارس، ماژیک جزو اقلام بسیار پر مصرف بوده که گاه نیاز است چندین بسته از آن را در رنگبندی‌های مختلف تهیه کرد.

تخته پاک کن

شکل‌ها و نوشته‌های روی تخته نیاز به پاک کردن دارند. پاک کردن تخته باید توسط ابزار مخصوص انجام شود که خط و خش ایجاد نکرده و نوشته‌ها را کاملا عمیق تمیز کند که هیچ ردی از آن روی تخته باقی نماند در نتیجه تخته پاک کن‌های خاص و ویژه باید تهیه شود. 

تابلو اعلانات

چرا به تابلو اعلانات در مدرسه نیاز داریم؟

در لیست تجهیزات آموزشی، تابلو اعلانات جایگاه ویژه‌ای دارد. به کمک تابلو اعلانات می‌توان همه دانش آموزان و دانشجویان را از برنامه‌های آموزشی، تغییرات، امتحانات و ... آگاه کرد. تابلو اعلانات در مکانی نصب می‌شود که در معرض دید حداکثریت بوده و هنگام نیاز می‌توان مطالب و اسناد نصب شده بر روی آن را برداشت و مورد جدیدی را جایگزین کرد. 

گرین برد

انواع گرین برد

گرین برد نام دیگر تخته گچی است. تخته گچی در رنگ‌های سیاه و سبز موجود بوده که از آن برای نوشتن و انتقال مفاهیم به دانش آموزان و دانشجویان استفاده می‌شود. گرین برد جزو ضروری‌ترین وسیله در لیست تجهیزات آموزشی مدارس قرار داشته که در ابعاد مختلف قابل تهیه است.  

وایت برد و گرین برد

در برخی از محیط‌های آموزشی نیاز به استفاده همزمان از تخته گچی و وایت برد است که می‌توان هر دو آن‌ها را تهیه و در کلاس قرار داد. معمولا در چنین مواقعی وایت برد و گرین برد هر دو دارای پایه بوده که نیازی به نصب بر روی دیوار نداشته و به راحتی قابل جا به جایی است. در برخی شرایط در صورت وجود فضای کافی می‌توان یکی از این دو مورد را به دیوار نصب کرده و دیگری را به صورت پایه دار تهیه کرد. 

صندلی دانشجویی (دانش آموزی)

صندلی آموزشی یکی دیگر از اجناس مهم در لیست تجهیزات آموزشی محسوب می‌شود. دانشجو و دانش آموزان برای یادگیری عمیق مطالب نیاز به نشستن دارند. صندلی‌های آموزشی در دو نوع دانشجویی و دانش آموزی موجود بوده که با توجه به قد و هیکل کاربران ساخته شده‌اند. 

ویدئو پروژکتور

در لیست تجهیزات آموزشی مدارس ممکن است اقلام مدرن نیز وجود داشته باشد که ویدئو پروژکتور یکی از آن‌هاست. ویدئو پروژکتور برای نمایش محتوای آموزشی در کلاس‌های بزرگ به کار می‌رود که باعث توجه بیشتر دانش آموزان به درس و نیاز کمتر به توضیح دادن توسط اساتید می‌شود.‌

پایه ویدئو پروژکتور

ویدئو پروژکتور برای ثابت شدن در جای خود نیاز به پایه دارد. پایه پروژکتور که جزو لیست تجهیزات آموزشی مدارس محسوب می‌شود در فروشگاه تمیز گستر موجود بوده که می‌توان با کیفیت‌ترین نوع آن را با قیمت مناسب تهیه کرد. 

کاغذ تحریر

کاغذ تحریر پر کاربردترین ابزار در لیست تجهیزات آموزشی بوده که از آن در مواقع مختلف برای انجام تکلیف، یادداشت برداری، جزوه نویسی، رسم نمودار، چاپ مقالات و ... استفاده می‌شود. کاغذ تحریرها با توجه به نوع کابرد ضخامت و ابعاد مختلف داشته که می‌بایست با توجه به نیاز مناسب‌ترین نوع آن را تهیه کرد. 

میز نور مهندسی

میز نور مهندسی نوعی میز در ابعاد مختلف بوده که سیستم نور پردازی بسیار قوی داشته تا بتوان جزییاتی را که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند را بر روی کاغذ مشاهده کرد. از میز نور مهندسی برای ترسیم، طراحی و پروژه‌های گرافیکی استفاده می‌شود بنابراین در لیست تجهیزات آموزشی قرار گرفته که برای دانشجویان رشته‌های مهندسی و هنر و همچنین هنرجویان و دانش آموزان هنرستانی می‌تواند مفید باشد.

پایه میز نور مهندسی

میز نور مهندسی دارای پایه قابل تنظیم برای ارتفاع بوده که بیشترین مقاومت را در برابر لغزندگی بر روی زمین در حین کار دارند. پایه‌های میز نور باید محکم بوده و توان تحمل وزن‌های بالا را داشته باشند.

میز نقشه کشی

در دنیای طراحی و مهندسی، میز نقشه کشی یکی از واجب‌ترین‌ها در لیست تجهیزات آموزشی بوده که شرایط ایده‌الی را برای طراحی دقیق و منظم فراهم می‌کند. میز نقشه کشی به دانشجویان و دانش‌آموزانی که در رشته‌های مهندسی، معماری یا هنر تحصیل می‌کنند کمک می‌کند تا به انجام تکلیف و پروژه‌های درسی خود بپردازند. 

فیلیپ چارت

فلیپ چارت ابزارهای آموزشی مهم و پرکاربرد در مدارس و مراکز آموزشی بوده که به اساتید و افراد محصل کمک می‌کند مطالب را به‌صورت تصویری و نوشتاری ارائه دهند. فلیپ چارت تخته قابل حمل دارای پایه بوده که از صفحات برای کاغذ بزرگ تشکیل شده است. صفحات فلیپ چارت به‌راحتی قابل جدا شدن بوده که امکان نوشتن و ترسیم سریع نمودارها، نکات کلیدی و مطالب درسی بر روی هر صفحه را فراهم می‌کنند.

صندلی مراقب امتحانات

مراقب امتحان برای اینکه بتواند نظارت کافی بر کسانیکه امتحان می‌دهند داشته باشد نیاز به نشستن در ارتفاع بالاتر از سایرین دارد. صندلی مراقب امتحانات ارتفاع بیشتری از صندلی‌های عادی داشته و بودن آن برای جلوگیری از تقلب و احاطه کامل به فضا داشتن واجب است بنابراین در لیست تجهیزات آموزشی قرار گرفته است.

راهنمای خرید از سایت تمیز گستر

تمیز گستر یک فروشگاه معتبر اینترنتی بوده که بسیاری از کالاها را در آن با قیمت مناسب و کیفیت عالی می‌توان یافت. برای خرید لیست تجهیزات آموزشی مورد نیاز مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به صورت تکی یا عمده کافی است از طریق لینک کمک آموزشی وارد شده و کالای مورد نظر را انتخاب کرده و ثبت سفارش نمود.

کارشناسان مجرب مجموعه تمیز گستر از طریق تلفن پشتیبانی 66023323-021 نیز آماده پاسخگویی و راهنمایی مشتریان گرامی هستند تا بتوانند از میان گزینه‌های موجود بهترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب را داشته باشند. 

مشاوره و پشتیبانی