0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای خرید صندلی آموزشی

دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در کلاس‌ها نیاز به صندلی دارند. صندلی دانشجویی و صندلی دانش آموزی طوری طراحی شده است که بتوان جزوات و کتاب را روی میز آن قرار داده و در برخی مدل‌ها فضایی برای قرارگیری کیف، جامدادی و امثال آن تعبیه شده است. مطالعه راهنمای خرید صندلی آموزشی باعث می‌شود بتوانید از میان بهترین صندلی‌های موجود در فروشگاه اینترنتی تمیزگستر، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب و خریداری نمایید. 

برای مشاوره و خرید بهترین صندلی دانشجویی و دانش آموزی ، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره02166023323  در ارتباط باشید

اهمیت صندلی آموزشی 

اهمیت صندلی آموزشی

صندلی‌های آموزشی نوع خاصی از صندلی‌هایی هستند که از آن‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده می‌شود. صندلی‌های آموزشی نقش مهمی در فرآیند یادگیری و کیفیت تجربه آموزشی ایفا می‌کنند. قبل از ارائه راهنمای خرید صندلی آموزشی بهتر است چند مورد از اهمیت این صندلی‌ها را بیان کنیم، از جمله:

بهبود تمرکز و کیفیت یادگیری

راحتی در نشستن باعث افزایش تمرکز و کمک به یادگیری بهتر مفاهیم آموزشی می‌شود. بدن دانش‌آموز یا دانشجویی که روی صندلی ارگونومیک می‌نشیند در وضعیت صحیحی قرار می‌گیرد بنابراین در طول کلاس احساس ناراحتی یا خستگی نخواهد داشت. 

حفظ سلامت جسمانی

صندلی‌های آموزشی دارای طراحی ارگونومیک بوده در نتیجه از مشکلات جسمانی مانند کمر درد، درد گردن و آسیب به ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. در آموزشگاه، مدارس و دانشگاه‌ها که ساعات طولانی‌ برای مطالعه و یادگیری صرف می‌شود استفاده از صندلی مناسب ضروری است.

افزایش بهره‌وری

صندلی‌های آموزشی مناسب شرایطی را فراهم می‌آورند تا دانشجویان و دانش‌آموزان بدون نیاز به تغییر مکرر وضعیت بدن و احساس نا آرامی بهره‌وری بیشتری داشته باشند. وقتی بدن در وضعیت مناسبی قرار بگیرد فرد نیازی به تغییر موقعیت مداوم نداشته از این رو وقت بیشتری را به یادگیری و فعالیت ذهنی اختصاص می‌دهد.

تأثیر روانی و انگیزشی

در راهنمای خرید صندلی آموزشی به زیبایی بصری آن تاکید می‌شود. زیبایی در صندلی‌های آموزشی از نظر روانی تأثیرگذار بوده و باعث می‌شود افراد انگیزه بیشتری برای حضور در کلاس و مشارکت در فرآیند یادگیری داشته باشند. 

برای خرید صندلی دانشجویی فایبرگلاس تک نفره داخل هم رو کلیک فرمایید

فضای نوشتن و انجام کارها

صندلی‌های آموزشی دارای میزی برای نوشتن یا قرار دادن لپ تاپ، کتاب و جزوه بر روی آن هستند. وجود چنین فضایی در صندلی‌های دانش آموزی و صندلی دانشجویی امکان یادداشت ‌برداری و استفاده از ابزار آموزشی را فراهم می‌آورد که باعث کارایی بیشتر در انجام تکالیف و فعالیت‌های یادگیری می‌شود. برخی از صندلی‌های آموزشی در قسمت زیرین یا کنار دارای سبد برای قرار دادن کیف و جامدادی بوده که یک مزیت محسوب می‌شود.

دوام و کاهش هزینه‌های بلند مدت

صندلی‌های آموزشی دوام بالایی داشته و نیاز به تعویض مکرر در طول سال ندارند. با دوام بودن صندلی‌ها برای موسسات آموزشی از نظر اقتصادی با اهمیت است زیرا هزینه‌های تعمیر، تعویض صندلی‌ها و به طور کلی هزینه ملزومات آموزشی کاهش می‌یابد.

کمک به ایجاد نظم و ترتیب در کلاس

صندلی‌های آموزشی به برقراری نظم و ترتیب در کلاس درس کمک می‌کنند. صندلی‌های آموزشی طوری طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به روش‌های مختلف چیده و فضای کافی برای حرکت و دسترسی به تجهیزات آموزشی فراهم آورد در نتیجه برای اساتید، معلمان، دانش آموزان و دانشجویان مفید است. 

برای صندلی دانشجویی فایبرگلاس دو نفره بدون سبد و قلاب FT کلیک فرمایید

تأثیر صندلی نامناسب بر سلامتی دانش‌آموزان

تأثیر صندلی نامناسب بر سلامتی دانش‌آموزان

دانش آموزان در مدرسه ساعات طولانی را صرف نشستن می‌کنند بنابراین انتخاب صندلی مناسب نقش مهمی در حفظ سلامتی دانش‌آموزان ایفا می‌کند. استفاده از صندلی‌های نامناسب می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامتی جسمانی و روانی آن‌ها داشته باشد. در راهنمای خرید صندلی آموزشی همواره به خرید صندلی متناسب با قد و وزن کاربر تاکید می‌شود. تاثیرات منفی صندلی‌های نامناسب بر سلامت دانش‌آموزان عبارتند از:

1. آسیب به ستون فقرات

اگر صندلی به طور کافی از کمر حمایت نکند باعث می‌شود ستون فقرات به شکل غیرطبیعی خمیده شود که در طولانی مدت منجر به بدفرمی ستون فقرات از جمله قوز یا کج ‌شدن کمر خواهد شد.

2. کمر درد و گردن درد

نشستن دانش آموزان روی صندلی‌هایی فاقد پشتیبانی مناسب برای کمر و گردن به مرور زمان باعث بروز دردهای مزمن می‌شود. دانش‌آموزان در چنین شرایطی برای کم کردن میزان درد مجبور به خم شدن به سمت جلو یا خمیده نشستن می‌شوند که به تدریج باعث فشار به عضلات و مهره‌های کمر و گردن خواهد شد. 

3. ایجاد اختلال در گردش خون

اگر ارتفاع صندلی مناسب نباشد ممکن است با ایجاد اختلال در خون رسانی باعث فشار به عروق خونی پاها و نواحی تحتانی بدن شود که این امر به نوبه خود منجر به ورم پاها و مشکلات دیگری مانند واریس می‌شود.

4. فشار بر مفاصل و عضلات

صندلی آموزشی که با ابعاد بدن دانش‌آموز متناسب نیست فشار غیر ضروری بر مفاصل و عضلات وارد می‌کند. فشار وارده منجر به آسیب زانوها، لگن و باسن خواهد شد که هر کدام از آن‌ها سبب بروز مشکلات مفصلی و عضلانی دیگری می‌شوند. 

برای صندلی دانشجویی فایبرگلاس چهار نفره بدون سبد و قلاب FT کلیک فرمایید

5. خستگی و کاهش تمرکز

صندلی‌های آموزشی نامناسب منجر به کاهش تمرکز و خستگی زودرس در دانش‌آموزان می‌شوند. در چنین مواردی بدن دانش آموز به طور مداوم در تلاش برای پیدا کردن موقعیت راحت‌تر بوده که بیشتر از فعالیت فیزیکی، دانش آموز در حال فعالیت بدنی برای تغییر وضعیت بوده که این موضوع می‌تواند توجه را از درس منحرف کرده و بهره‌وری را کاهش دهد.

6. اختلال در رشد جسمانی

در دوره کودکی و نوجوانی بدن در حال رشد سریع است بنابراین استفاده از صندلی‌های نامناسب باعث رشد غیرطبیعی بدن شده که در دوران بزرگسالی مشکلات استخوانی و عضلانی نمایان می‌شوند. 

7. ناراحتی‌های روانی و استرس

نشستن بر روی صندلی آموزشی نامناسب پس از درگیر کردن عضلات بدن به تدریج ذهن و فکر را درگیر کرده که با ادامه دار شدن آن در نهایت مشکلات روحی- روانی پدیدار می‌شوند که حتی می‌تواند انگیزه دانش آموز را برای شرکت در فعالیت‌های کلاسی کاهش دهد و یا میزان تعامل در کلاس درس کاهش یابد. 

8. آسیب به چشم‌ها

ارتفاع نامناسب صندلی نسبت به میز باعث می‌شود دانش‌آموز رو به جلو خم شود تا بهتر ببیند و بنویسد. خمیدگی بیش از حد فشار زیادی به چشم‌ها وارد می‌کند و حتی احتمال دارد منجر به خستگی چشم و ضعف بینایی شود.

ویژگی‌های یک صندلی آموزشی خوب

ویژگی‌های یک صندلی آموزشی خوب

راهنمای خرید صندلی آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان به قدری گسترده است که می‌بایست همه ابعاد آن را در نظر گرفت. یک صندلی آموزشی ایده‌‌آل باید ویژگی‌هایی را دارا باشد که علاوه بر راحتی، از سلامتی کاربران محافظت کرده و میزان بهره‌وری آن‌ها را افزایش دهد. مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی آموزشی خوب و مناسب عبارتند از:

  • طراحی ارگونومیک
  • استفاده از متریال با کیفیت و قابل شستشو
  • پشتی صندلی دارای ارتفاع و انحنای مناسب
  • نشیمن‌گاه نرم، راحت و دارای اندازه استاندارد برای تایپ‌های مختلف بدنی
  • اسکلت پایدار و مستحکم
  • دارای وزن مناسب و قابل حمل برای جا به جایی
  • وجود فضای کافی برای نوشتن و قرار دادن وسایل بر روی آن (کتاب، جزوه، دفتر، لپ تاپ)
  • تناسب با محیط آموزشی
  • با دوام و طولانی بودن عمر مفید آن
  • ظرفیت بالای تحمل وزن
  • قیمت مناسب

صندلی‌های موجود در فروشگاه اینترنتی تمیز گستر تمام ویژگی‌های نام برده شده در قسمت قبل را دارا بوده که انتخابی مناسب برای مسئولان آموزشی محسوب می‌شوند تا بتوانند با صرف هزینه‌ای معقولانه صندلی‌های آموزشی مناسب و با دوامی را تهیه نمایند که منجر به جلب رضایت کاربران و بالا رفتن سطح آموزشی خواهد شد. 

برای خرید صندلی دانشجویی فایبرگلاس بدون سبد و قلاب FT کلیک فرمایید

انواع صندلی آموزشی

انواع صندلی آموزشی

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای خرید صندلی آموزشی توجه به نیاز و محیط استفاده است. هر یک از محیط‌ها متقاضیان خاص خود را داشته که می‌بایست صندلی نوع مناسب را تهیه کرد. انواع مختلف صندلی‌های آموزشی موجود در بازار دارای ویژگی‌های خاص بوده که هرکدام برای شرایط و کاربردهای متفاوت طراحی شده‌اند. انواع صندلی آموزشی عبارتند از:

1. صندلی آموزشی ساده: صندلی‌های آموزشی ساده بدون میز یا فضای نوشتن بوده و برای محیط‌های آموزشی که دانش‌آموزان یا دانشجویان به میز جداگانه دسترسی دارند یا در آن نیازی به نوشتن و قرار دادن وسایل نیست استفاده می‌شوند.

2. صندلی آموزشی با میز متصل: یکی از پر فروش‌ترین و رایج‌ترین انواع صندلی‌های آموزشی، صندلی دارای میز متصل است. 

3. صندلی آموزشی تاشو: صندلی‌های آموزشی تاشو بسیار مناسب فضاهای کوچک یا فضاهایی هستند که نیاز به جابجایی و ذخیره‌سازی سریع صندلی‌ها دارند. چنین صندلی‌هایی علاوه بر تاشو بودن سبک هستند در نتیجه در سالن‌های کنفرانس یا فضاهای چندمنظوره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4. صندلی آموزشی چرخ‌دار: صندلی‌های آموزشی چرخ‌دار به کاربران اجازه جابجایی راحت‌تر در کلاس را می‌دهند که مناسب کلاس‌هایی است که نیاز به همکاری گروهی و حرکت زیاد دارند.

5. صندلی آموزشی ارگونومیک: پشتی صندلی، نشیمن‌گاه و حتی زاویه نشستن در صندلی آموزشی ارگونومیک طوری طراحی شده‌ است که به سلامت ستون فقرات و جلوگیری از آسیب‌های جسمی کمک می‌کند.

6. صندلی آموزشی دسته‌دار: چنین صندلی‌هایی دارای دسته‌ در هر دو طرف هستند تا کاربر دستان خود را تکیه و استراحت دهد. 

7. صندلی آموزشی نیمکت‌دار: نوع دیگری از صندلی‌ها به صورت نیمکت‌های چند نفره طراحی شده‌اند که فضای نشستن برای چند دانش‌آموز را فراهم می‌کنند و دارای میز متصل به نیمکت‌ یا جدا از آن است.

8. صندلی آموزشی با قابلیت تنظیم ارتفاع: نوع دیگری از صندلی‌های آموزشی وجود دارند که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده تا محصل بتواند متناسب با قد خود و ارتفاع میز، ارتفاع صندلی را تنظیم کند. 

9. صندلی آموزشی کودک: صندلی‌های آموزشی کودکان به طور خاص برای کودکان طراحی شده‌ که ابعاد کوچکتری دارند و مناسب برای استفاده در مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی است. 

به طور کلی صندلی‌های آموزشی نام برده شده ساده و غیر ساده هستند. صندلی آموزشی غیر ساده می‌تواند ترکیبی از چند ویژگی باشد. هرچقدر یک صندلی آموزشی ویژگی‌های بیشتری داشته باشد پیشرفته‌تر بوده که لوکس و VIP شناخته می‌شود. 

راهنمای خرید صندلی آموزشی

راهنمای خرید صندلی آموزشی

شاید راهنمای خرید صندلی آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان پیچیده به نظر برسد اما با دانستن نکات ذکر شده در این بخش و کمک گرفتن از کارشناسان مجرب فروشگاه تمیز گستر می‌توان انتخاب بسیار خوبی داشت. برای خرید صندلی آموزشی مناسب باید به چند فاکتور کلیدی توجه داشت تا بهترین گزینه انتخاب شود، از جمله:

1. راحتی و ارگونومی

2. کیفیت مواد و ساخت

3. پایه‌های صندلی (ثابت یا متحرک)

4. وجود فضای نوشتن

5. قابلیت تنظیم ارتفاع

6. تهویه‌پذیری

7. ظرفیت وزن

8. طراحی ظاهری و زیبایی

9. قیمت و بودجه

10. گارانتی و خدمات پس از فروش

بیشتر بخوانید : صندلی تابوره یا صندلی ازمایشگاهی چیست؟

نکات مهم هنگام خرید صندلی آموزشی

نکات مهم هنگام خرید صندلی آموزشی

در راهنمای خرید صندلی آموزشی به عوامل متعددی اشاره شده است که باید مورد توجه قرار گیرند تا انتخابی صحیح و متناسب با نیازها و شرایط مختلف صورت پذیرد. نخستین نکته توجه به ارگونومی صندلی است که به هیچ عنوان نباید آن را کم اهمیت جلوه داد. مواد اولیه به کار رفته در ساخت صندلی باید با کیفیت بوده تا دوام و ماندگاری آن تضمین شود. 

ابعاد و اندازه صندلی باید متناسب با قد و وزن محصل باشد تا با نشستن بر روی آن احساس راحتی و آسودگی داشته باشد. طراحی و رنگ صندلی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد زیرا طراحی جذاب و رنگ‌های مناسب می‌تواند موجب افزایش انگیزه و روحیه شود. توجه به مجموعه نکات نام برده شده می‌تواند به ایجاد یک محیط با یادگیری مناسب و موثر کمک کند.

چرا صندلی آموزشی تمیز گستر بهترین انتخاب است؟

در این قسمت به معرفی و راهنمایی خرید صندلی آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخته شد. مراکز متعددی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها صندلی آموزشی تهیه کرد که در بین همه آن‌ها فروشگاه اینترنتی تمیز گستر بهترین انتخاب است. کلیه صندلی‌های آموزشی موجود در فروشگاه تمیز گستر از تولید کننده‌های معتبر تهیه شده‌اند که در ساخت آن‌ها مواد و متریال درجه یک و مرغوب به کار رفته است. 

قیمت‌ها در فروشگاه اینترنتی تمیز گستر مدیریت شده و نسبت به سایر رقبا مناسب‌تر است بنابراین مسئولان آموزشی می‌توانند با صرف هزینه معقولانه صندلی‌هایی با دوام و سازگار با نیاز محصلان تهیه کنند. 

تماس با کارشناسان تمیز گستر برای مشاوره و خرید

با مراجعه به سایت و کلیک روی دسته بندی صندلی دانشجویی و دانش آموزشی انواع مختلفی از صندلی‌های آموزشی تک نفره، دو نفره و سه نفره نمایش داده خواهد شد. مشخصات هر یک از صندلی‌ها در قسمت توضیحات آمده است که با مطالعه آن‌ها می‌توان گزینه مورد نظر را انتخاب کرد. کارشناسان مجرب مجموعه تمیز گستر از طریق شماره تلفن 66023323-021 آماده راهنمایی و ارائه مشاوره‌های لازم به مشتریان گرامی هستند. 

شرکت تولیدی، خدماتی، بهداشتی تمیز گستر اندیشان در زمینه طراحی و تولید لوازم اداری، کمک آموزشی و نظافتی فعالیت می کند و محصولاتی با تنوع و کیفیت بسیار بالا تولید کرده و به مشتریان ارائه می دهد. در این مجموعه انواع لوازم کمک آموزشی مانند تخته وایت برد، گرین برد، میز نقشه کشی، انواع صندلی دانشجویی ، انواع جالباسی دیواری و غیره با تنوع بالا به فروش میرسد.

 این مجموعه دارای یک فروشگاه اینترنتی است که دارای نماد اعتماد الکترونیک و گواهی امنیت خرید اینترنتی بوده و با خیالی آسوده می توانید هر آنچه که نیاز دارید را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.02166023323

مشاوره و پشتیبانی