0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
هر آن چیزی که راجع به تخته وایت برد باید بدانید، انواع و روش های نصب

امروزه ابزارهای بسیاری به جهت سهولت سیستم آموزشی وجود دارند، تخته وایت برد از نمونه‌هایی است که در بسیاری از مکان‌ها به وفور قابل رویت می‌باشد. به طور کلی اختراع این وسیله پررونق را به دو نفر نسبت داده‌اند. اولین شخص فرد آمریکایی به نام مارتین هیت و نفر بعدی آلبرت استالیون می‌باشد. بعد از آن به دلیل محبوبیت هر چه بیشتر white board، این قطعه سیر تکاملی به خود گرفت و روز به روز بر نکات مثبت آن نیز افزوده می‌شود. اگر شما نیز به این دسته از مطالب علاقه مند هستید، با ما تا انتهای این مقاله در سایت تمیز گستر همراه باشید.

برای خرید وایت برد و گرین برد ( دو رو ) کلیک کنید

انواع مدل‌های whiteboard

کسانی که قصد خرید انواع whiteboard دارند، بهتر است تا آشنایی از بابت انواع مدل‌های آن داشته‌باشند. این شناخت به افراد این امکان را می‌دهد تا انتخاب بهتری داشته‌باشند و صرفه جویی در هزینه‌های خود کنند. امروزه شاهد عرضه مدل‌های گوناگونی از whiteboard در بازار هستیم که هر یک از آن‌ها از ابعاد، جنس، قیمت و مشخصات مختلفی برخوردار می‌باشند. از این رو انواع این ابزار به شرح زیر می‌باشند.

انواع مدل‌های whiteboard
  1. تخته ریلی: این نوع تخته به لحاظ نیاز به مساحت بیشتر جهت نوشتن مطالب گسترده‌تر و نگهداری طولانی‌تر مطالب ساخته شده‌است. این مدل شامل ۲ یا ۳ تخته می‌باشد که مانند کشو و ریل روی هم قرار گرفته‌اند. از این نمونه تخته بیشتر در دانشگاه‌ها قابل استفاده است.
  2. تخته سرامیکی: این نوع از تخته‌ها از نمونه‌های جدید هستند و دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشند. بردهای سرامیکی سطحی ضد لکه و سایش دارند که می‌توان از هر ماژیکی بر روی آن استفاده کرد. برخی از تخته‌های سرامیکی با گارانتی مادام‌العمر در بازار عرضه می‌شوند.
  3. تخته مغناطیسی: تخته از نوع مغناطیسی یکی از مدل‌های بسیار پرکاربرد است. سطح این نوع تخته از فولاد می‌باشد و با رنگ مخصوص روی آن را پوشش می‌دهند. روی بردهای مغناطیسی می‌توان اجسام آهنربایی، ماژیک و تخته پاک کن مغناطیسی را قرار داد.
  4. تخته مغناطیسی قاب یک سانتی: اگر به دنبال مدل ارزانی هستید، به طور قطع تخته مغناطیسی قاب یک سانتی به شما پیشنهاد می‌شود. این نمونه از تخته‌ها را نمی‌توان روی پایه نصب کرد و تنها روی دیوار قرار می‌گیرند. در نتیجه برای مکان‌هایی که استفاده کوتاه مدتی دارند، این نوع تخته پیشنهاد می‌شود.

برای خرید انواع وایت برد کلیک کنید.



 

روش نصب وایت برد

روش نصب وایت برد

برای نصب whiteboard نیاز به پیچ‌های یک اندازه می‌باشد. در ابتدا عرض whiteboard را اندازه‌گیری کنید، این اندازه‌گیری این کمک را به شما می‌کند تا پیچ‌ها در جایی باشند که بتوانند وزن whiteboard را تحمل کنند. در مرحله دوم موقعیت قرارگیری پیچ‌ها را روی دیوار مشخص نمایید، پیچ‌ها به تنهایی نمی‌توانند whiteboard را نگه دارند، به این جهت استفاده از روپلاک‌ها توصیه می‌شود. بعد از اینکه موقعیت پیچ‌ها را شناسایی کردید، آن‌ها را علامت‌گذاری کنید. در مرحله سوم نیاز است تا سوراخ‌هایی را با استفاده از دریل در بالا و پایین whiteboard ایجاد کنید. این امر به ویژه در صورت داشتن whiteboard با قاب فلزی بسیار مهم است، زیرا فلز این اجازه را نمی‌دهد که پیچ مستقیم وارد حفره شود. بعد از نصب whiteboard، یک تراز را بالای آن قرار دهید تا مطمئن شوید که بالای صفحه شما صاف و تراز است. با اتمام این مراحل، اقدام به محکم کردن پیچ‌ها کنید.

 

مهم ترین قسمت یک وایت برد مغناطیسی صفحه آن است که معمولا با سیاه شدن صفحه یا خش افتادن آن و یا حتی از بین رفتن خاصیت مغناطیسی آن کارایی خود را از دست می دهد. با استفاده از روش های مختلفی می توان از خرابی یا از دست رفتن خاصیت مغناطیسی وایت برد جلوگیری کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

 

1-استفاده از ماژیک های مرغوب و با کیفیت بالا:

 

زیرا استفاده از ماژیکی دارای جوهر نامرغوب باشد می تواند به صفحه وایت برد آسیب برساند.

 

 

2-استفاده از اسپری های تمیز کننده و تخته پاک کن ها استاندارد

 

برخی تخته پاک کن ها به دلیل فوم یا نمد بی کیفیتی که در آن ها استفاده شده است هنگام کشیده شدن روی صفحه وایت برد به آن آسیب می رساند. علاوه بر آن اسپری های غیر استاندارد که دارای درصد بالایی از الکل هستند سبب از بین رفتن خاصیت مغناطیسی آن می گردند.

 

 

توصیه کارشناسان بر این است علاوه بر رعایت نکات فوق حتما وایت برد با کیفیت بالا دارای استاندارد تهیه نماییدکه قاب و زهوار مستحکم داشته و صفحه پشتوایت بردنیز از ورق فلزی تهیه شده باشد تا در برابر رطوبت و پیچشوایت بردنیز خیالتان آسوده باشد.

 

نحوه تمیز کردن whiteboard

برای افزایش طول عمر وایت برد بهترین گزینه تمیزکاری آن می‌باشد. به طور معمول برای تمیز کردن به وسایل ساده‌ای مانند صابون، الکل و پارچه تمیز نیاز است. برای پاک کردن لکه‌های ناشی از خودکار و ماژیک بهترین گزینه کشیدن ماژیک مخصوص تخته بر روی خطوط می‌باشد. بعد از خشک شدن ماژیک، علامت‌ها را با یک پارچه یا تخته پاک‌کن تمیز کنید. پس از حذف لکه‌های دائمی، پارچه را با تمیز کننده مناسب نظیر استون، شیشه پاک کن، استون و ضد عفونی کننده دست آغشته نمایید و بر روی سطح تخته به طور کامل بکشید.

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن تخته وایت برد:

 

1- تخته پاک کن

2- دستمال کاغذی

3- ژل ضدعفونی کننده دست

4- دستمال مرطوب الکل دار

5- اسپری تمیز کننده

6- الکل

7- آب

 

برای تمیز کردن وایت برد ابتدا سطح وایت برد را با تخته پاک کن بصورت کامل پاک کنید. سپس ژل ضدعفونی کننده را بر روی دستما ریخته و کل سطح تخته وایت برد را تمیز کنید. الکل موجود در داخل ژل ضدعفونی کننده باعث از بین بردن لکه ها می شود. حال می توانید با یک دستمال مرطوب الکل دار کل سطح وایت برد را براحتی تمیز کنید. اگر هنوز خطوط یا لکه هایی بر روی سطح باقی مانده است، از اسپزی تمیز کننده استفاده کنید. مقداری اسپری را بر روی دستما اسپری کرده و بر روی سطح بکشید تا کامل تمیز شود. سپس از مخلوطی از آب و الکل (سعی شود نصف نصف باشد)، بر روی سطح وایت برد ریخته و با دستمالی تمیز بر روی آن کشیده شود. در انتها اجازه دهید تا 2 ساعت در هوای آزاد قرار گیرد و خشک شود.

 

سعی کنید اینکار را هر دوماه یکبار انجام دهید تا کارایی و عمر مفید وایت برد بالاتر رود.

 

 

همچنین به این نکته توجه فرمائید که پاک کردن جوهر ماژیک خیس و تازه نوشته شده، به مراتب سخت تر از جوهر خشک شده است. بنابراین بعد از نوشتن سعی کنین 10 دقیقه بعد اقدام به پاک کردن نوشته کنید، جوهر خیس بعد از پاک شدن، بر روی صفحه لکه باقی می گذارد. هیچوقت از خودکار آبی یا ماژیک معمولی مارکر بر روی تخته وایت برد یادداشت نکنید و همیشه سعی کنید برای پاک کردن تخته وایت برد از اسپری تمیز کننده استفاده کنید.

 

معایب و مضرات استفاده از whiteboard در کلاس درس

از نکاتی مهم در مورد وایت برد، می‌توان به معایب آن اشاره کرد. تخته‌هایی که با استفاده از ماژیک بر روی آن‌ها نوشته می‌شود در دهه ۸۰ میلادی جایگزین تخته‌های سیاه در بسیاری از کلاس‌های درس شدند. امروزه اکثر کلاس‌های درس در سراسر دنیا دارای اینگونه تخته می‌باشند و معلمان در حال استفاده از مزایای whiteboard هستند. از این مزایای می‌توان به حذف گرد و غبار، سهولت در نوشتن و جذابیت بصری اشاره کرد. با وجود مزایای بسیاری که این نوع تخته‌ها دارند، معایبی نیز در آن‌ها دیده می‌شود.

  1. بوی نامطبوع
  2. بازتاب نور
  3. هزینه

روش ‌های مختلف خرید وایت برد

روش‌های بسیاری به جهت خرید تخته وجود دارند، با این حال انتخاب خرید از تمیز گستر یکی از بهترین انتخاب‌های شما به شمار می‌آید. این فروشگاه به منظور دسترسی آسان مشتریان عزیز به آخرین قیمت محصولات اداری، کمک آموزشی، تجهیزات نظافتی و بهداشتی فعالیت می‌نماید. تمیز گستر از معدود فروشگاه‌هایی است که بابت خرید آنلاین به مشتریان خود فاکتور رسمی می‌دهد، در نتیجه متعهد به ارائه کالاهای باکیفیت می‌باشد.

از طرفی تبلیغات یکی از عوامل اصلی برای رشد و موفقیت کسب و کار محسوب می‌شود. در دنیای امروزی که رقابت تنگاتنگی بین برندها وجود دارد، تمیز گستر با عرضه بهترین خدمات برندینگ و تبلیغات توانسته در بازار تبلیغات خوش بدرخشد. چرا که برندینگ نیز مانند هر بخشی نیاز به علم و دانش خود را دارد که این مجموعه پرتلاش توانایی رفع نیازهای افراد در این حوزه را بر عهده می‌گیرد. در نتیجه بهترین برندینگ خود را از تمیز گستر بخواهید.

 برای خرید ماژیک وایت برد کلیک کنید.

سخن آخر

در این مقاله هر آنچه در مورد وایت بردها نیاز بود را به شما عزیزان بازگو کردیم. این ابزار در بسیاری از مکان‌ها به جهت کارهای متفاوتی قابل استفاده است. به علاوه خرید از فروشگاه معتبر که دغدغه‌ای برای افراد به همراه نداشته‌باشد، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. پیشنهاد ما به شما خرید از سایت تمیز گستر است، زیرا این مجموعه دارای نماد الکترونیکی، نماد احراز صلاحیت و هویت از ستاد ساماندهی پایگاه اینترنتی و دارای پروانه کسب کشوری از اتحادیه کسب و کار مجازی می‌باشد.

 

مشاوره و پشتیبانی