0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای خرید میز نور نقشه کشی

امروزه کسانی که در مهندسی نقش بسیار دارند، معماران هستند. کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند به ابزار مهمی به جهت انجام کارهای خود نیازمند هستند. میز نور معماری که نام‌های دیگری همچون میز نور پرتابل، نقشه کشی و نقاشی را به خود اختصاص داده، یکی از ابزار و وسایل‌های مهم برای هر مهندس معمار به شمار می‌آید. در واقع با وجود این میز است که طرح‌های آن‌ها نظم خاصی به خود می‌گیرند. چرا که این میز با نوردهی بالایی که دارد باعث دقت بیشتر در جزئیات نقاشی‌ها یا نقشه‌ها برای ترسیم می‌شود. اگر شما نیز قصد خرید میز نور معماری را دارید، با ما در سایت تمیز گستر همراه باشید.

برای مشاوره و خرید بهترین نوع میز نور مهندسی برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

میز نور نقشه کشی چیست؟

میز نور نقشه کشی که اسم‌های متنوع دارد، یکی از وسایل بسیار گران قیمت می‌باشد که اکثر مهندسین و طراحان از آن برای کشیدن و دیدن دقیق‌تر جزئیات استفاده می‌کنند. میز نور از یک صفحه نورانی تشکیل شده است که شما می‌توانید با قرار دادن انواع کاغذها بر روی آن از زیر به کاغذ نور بتابانید و به این شکل موفق به دیدن جزئیات بیشتری از نقش‌ها و علائم بر روی کاغذ می‌شوید. شما می‌توانید این میز نور را در داخل شرکت‌های مهندسی مشاهده کنید که به تعداد بسیار زیادی موجود می‌باشند و از هر کدام برای دیدن یک نقشه و یا صفحه خاص استفاده می‌شود.

برای خرید انواع میز نور نقشه کشی اینجا کلیک کنید.

میز نور نقشه کشی -  میز نور مهندسی - میز نور معماری -  میز نور پرتابل - میز نور نقاشی

ویژگی‌های میز نور مهندسی

پایه‌ها و چهارچوب اصلی میز نور شما می‌تواند از هر ماده و جنسی باشد اما اگر جنس محکمی می‌خواهید، جنس ام دی اف آن را انتخاب کنید. برای استحکام تضمین شده و مطمئن‌تر می‌توان از میزی با پایه‌های فلزی استفاده نمود که دارای مقاومت بالای وزنی است. 

این گونه می‌توانید اطمینان از این نکته حاصل کنید که چهارچوب میز برای سالیان سال آسیبی نخواهد دید و این محصول به مدت طولانی در خدمت شما خواهد بود. اتصالات قسمت‌های میز بهتر است با جوشکاری مرغوب و مناسبی صورت گرفته باشد. زیرا هر قدر هم که استحکام بدنه و صفحه بالا باشد، اگر اتصالات به درستی انجام نگیرند نمی‌توان چندان به استقامت محصول اطمینان داشت.

سیستم برق کشی در این وسیله باید یک سیستم استاندارد با مواد، ابزار و تجهیزات عالی و با کیفیت باشد تا در استفاده طولانی مدت دچار اتصالی، داغ کردن، سوختن و از کار افتادن نگردد. به هر حال میز نور وسیله‌ای است که ممکن است حین کار ساعت‌ها روشن باشد و مورد استفاده قرار گیرد. 

بهتر است سیستم برق کشی این وسیله دارای ترانس باشد. معمولاً از لامپ‌های اصطلاحاً مهتابی یا ال ای دی به عنوان منبع نور در میز نور استفاده می‌شود. صفحه میز نور می‌تواند از هر جنسی شامل طلق یا شیشه مات باشد. البته که شیشه جنسی محکم‌تر دارد اما باید مراقب باشید ضربه‌ای به آن وارد نشود. جنس‌های طلقی نیز اگر چه شکننده نیستند با این حال در صورت عدم مرغوبیت دچار خش و پارگی می‌شوند؛ پس در این بخش هم به کیفیت توجه لازم را مبذول نمایید.

ویژگی‌های میز نور مهندسی  | 10 نکته مهم راجب میز نور مهندسی و معماری که قبل و بعد از خرید باید بدانید.

راهنمای خرید میز نور نقشه کشی

میز نور و میز نقشه کشی یکی از ابزارهای بسیار مهم برای دانشجویان طراحی، معماری، شهرسازی و ... است. ابزاری که هم کارایی و کیفیت بالایی دارد و هم اینکه زیبایی منحصر بفرد طراحی شده است. اولین نکته‌ای که برای خرید یک میز نقشه کشی باید در نظر بگیرید کیفیت مواد استفاده شده در آن است و نباید قیمت اولویت اول شما برای خرید باشد.

 باید توجه کنید که پایه های میز به مرور زمان و بدلیل ضربات و جابجایی بیش از حد، مستهلک شده و استحکام و پایداری خود را از دست می‌دهند. بنابراین کیفیت پایه‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بهترین طراحی برای پایه مدل قایقی می‌باشد که بسیار مستحکم بوده و به سختی پایداری خود را از دست می‌دهند.

 همچنین میله میانی متصل کننده دو پایه از هر گونه جابجایی و لغزش جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید میز نقشه کشی رنگ پایه است. همانطور که گفته شد میزهای نقشه کشی جابجا می‌شوند و ممکن است ضرباتی به پایه آن‌ها وارد شود، اگر رنگ مورد استفاده مرغوب نباشد باعث خواهد شد تا رنگ آن بریزد یا خط و خش بر روی پایه ایجاد شود و نمای میز نقشه کشی جالب نخواهد بود. بنابراین به شدت توصیه می‌شود که از رنگ‌های الکترواستاتیک یا کوره‌ای استفاده شود که مقاومت بالایی دارند. بنابراین خیال شما برای سال‌ها راحت خواهد بود که پایه‌ها رنگ بندی اولیه خود را حفظ خواهند کرد.

اهمیت یک میز نور خوب

درباره اجزای اصلی و کلیدی تشکیل دهنده میزهای نور توضیح دادیم. اما چنانچه از افرادی هستید که به این وسیله دائماً نیاز دارید و از آن استفاده می کنید، لازم است نوع مرغوب و با کیفیتی از آن را تهیه نمایید که در طول سال ها بتواند در خدمت حرفه و هنر شما باشد.

 نباید وسیله ای انتخاب کنید که از استحکام لازم برخوردار نباشد یا منبع نور آن عمر و دوام چندانی نداشته باشد و دیری نکشد که ناچار به تعمیر و یا تعویض آن شوید. صفحه میز نور بخشی است که تمام کار شما روی آن انجام می شود پس چنانچه دارای ناصافی یا کیفیت بد باشد، کار شما را با مشکل مواجه خواهد کرد.میز نور نقاشی و انواع آن را میتوانید در این مقاله مشاهده کنید.

ویژگی های یک میز نور خوب

پایه ها و چهارچوب اصلی میز نور شما می تواند از هر ماده و جنسی باشد اما اگر جنس محکمی می خواهید، جنس ام دی اف آن را انتخاب کنید. برای استحکام تضمین شده و مطمئن تر می توان از میزی با پایه های فلزی استفاده نمود که دارای مقاومت بالای وزنی است.

 این گونه می توانید اطمینان از این نکته حاصل کنید که چهارچوب میز برای سالیان سال آسیبی نخواهد دید و این محصول به مدت طولانی در خدمت شما خواهد بود. اتصالات قسمت های میز بهتر است با جوشکاری مرغوب و مناسبی صورت گرفته باشد. زیرا هر قدر هم که استحکام بدنه و صفحه بالا باشد، اگر اتصالات نامناسب باشد، نمی توان چندان به استقامت محصول اطمینان داشت.

سیستم برق کشی در این وسیله باید یک سیستم استاندارد با مواد، ابزار و تجهیزات عالی و با کیفیت باشد تا در استفاده طولانی مدت دچار اتصالی، داغ کردن، سوختن و از کار افتادن نگردد. به هر حال میز نور وسیله ای است که ممکن است نیاز باشد حین کار ساعت ها روشن باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

 بهتر است سیستم برق کشی این وسیله دارای ترانس باشد. معمولاً از لامپ های اصطلاحاً مهتابی یا ال ای دی به عنوان منبع نور در میز نور استفاده می شود. صفحه میز نور می تواند از هر جنسی شامل طلق یا شیشه مات باشد. البته که شیشه جنسی محکم تر دارد اما باید مراقب باشید ضربه ای به آن وارد نشود. جنس های طلقی نیز اگر چه شکننده نیستند ممکن است در صورت عدم مرغوبیت دچار خش و پارگی شوند؛ پس در این بخش هم به کیفیت توجه لازم را مبذول نمایید.

قیمت میز نور

قیمت میز نور به دلیل تکنولوژی هایی که در آن به کار گرفته شده است بسیار گران می باشد و استفاده کنندگان از این محصول که شامل دانشجویان نیز می شوند در اکثر اوقات توانایی پرداخت هزینه خرید میز نور را ندارند و به همین دلیل به این فکر می افتند که این محصول را برای خود به صورت دستساز بسازند، با این که ساخت میز نور هزینه کمتری دارد ولی کیفیتی که شما در محصول خریداری شده مشاهده می کنید ، بسیار بیشتر می باشد و این کیفیت باعث می شود تا اولا میز نور شما خراب نشود و یا خیلی دیر خراب شود بنابراین هزینه جانبی چندانی را ندارد و دوما کیفیت خوب تصویر در نسخه خریداری شده بسیار بالا تر می باشد و به همین دلیل به چشمان شما آسیب نمی رساند و شما می توانید ساعت ها با این محصول کار کنید بدون این که چشمانتان اذیت شود، در حالی که در میز نور دست ساز این امکان وجود ندارد.

مزایای میز نور

صفحه میز نور را معمولا از شیشه های مات می سازند که از آسیب زدن به چشم جلوگیری می کند و باعث می شود در حین کار کردن چشمانتان اذیت نشود. میز نوری قابل حمل می باشد و شما به راحتی می توانید این وسیله را به هرجایی که دوست داشتید برده و از آن استفاده کنید. میز نوری قابلیت تنظیم شیب را نیز دارا می باشد که این قابلیت باعث می شود شما به هر طریقی که راحت هستید از این وسیله استفاده کنید و دچار گردن درد نشوید. میز های نوری علاوه بر شیب این قابلیت را نیز دارا می باشند که بتوانید ارتفاع آن ها را نیز تنظیم کنید.

زمانی که یک مهندس نقشه کشی قبل از اینکه مهارت کافی برای نقشه کشی داشته باشد باید تجهیزات مورد نیازش در دسترس باشد. در مورد این حرفه به همان میزانی که یک مداد برای نقشه کشیدن اهمیت دارد میز نور نیز دارای اهمیت است زیرا با استفاده از این میز می توان نقشه را با جزئیات بیشتر طراحی کرد. استفاده از میز نور مهندسی یک مزیت هایی دارد که در زیر به آنها اشاره کرده ایم:

  • هنگام استفاده از این نوع از میز ها می توانیم جزئیات و نکات ریز تری را که با چشم غیر مسلح قادر به مشاهده آنها نیستیم را به راحتی ببینیم.
  • پایه های این دستگاه قابلیت آن را دارند که بتوانیم خودمان ارتفاع آن ها را تنظیم کنیم.
  • میز نور مهندسی با ابعاد و اندازه های مختلفی ساخته می شوند و مشتریان می توانند با توجه به نیازی که دارند یکی از این ابعاد را برای خود انتخاب کنند.
  • در این میز صفحه ای که کاغذ را روی آن قرار می دهید کاملا ضد خش است و جای نگرانی برای خراب شدن آن نیست.
  • نکته قابل توجه این است که طراحی این میز به گونه ای است که کمترین آسیب را به بدن انسان ها وارد می کند. اما بهتر است که هنگام کار با این دستگاه توجه کنیم که به چشم ها آسیبی وارد نشود.

استفاده از میز نور های پیش ساخته

این سوالی است که اغلب کسانی که قصد دارند یک میز نور معماری برای خودشان و یا شرکت شان تهیه کنند از خود می پرسند. همان طور که اطلاع دارید میز نور یکی از ابزارهای طراحی است که قیمت آن به خاطر استفاده از تکنولوژی های خاص کمی بالاتر از دیگر وسایل است. به همین خاطر طراحان برای تهیه آن وسواس خاصی دارند. و باز به همین دلیل عده ای به این فکر می افتند که به جای خریدن یک میز نور نقاشی پیش ساخته، اقدام به ساختن یک میز نور نقاشی کنند

 این کار هزینه های خرید را تا حد زیادی پایین می آورد و صرفه جویی خوبی برای طراح دارد. ولی آیا این انتخاب، انتخاب خوبی هم هست؟ اگر فقط هزینه را مد نظر قرار دهیم، بلی. زیرا هزینه ای که برای ساختن یک میز نور می کنید به طرز چشمگیری پایین تر از مدل های پیش ساخته خواهد بود. 

ولی، نکته اینجاست که اغلب مدل های ساخته شده کارایی، مقاومت و کیفیت میزهای نوری تولید شده را ندارند. نباید فراموش کرد که میز نور نقاشی جزء وسایلی است که یک طراح هر روز هفته با آن درگیر است و قرار است سال ها از آن استفاده کند. پس آیا بهتر نیست یک میز نوری تهیه کرد که بهترین کیفیت و بهترین جنس را داشته باشد؟ و دارای ضمانت نامه معتبر بوده و ماندگاری بالایی داشته باشد؟

بیشتر بخوانید : کاربردهای میز نور طراحی

ساخت میز نور مهندسی

میز نور مهندسی معمولا قیمت بالایی دارد. از اینرو برخی سعی می کنند برای خود میز نور مهندسی درست کنند. همچنین برخی از افراد از روی علاقه و درست کردن کاردستی برای خود اقدام به درست کردن میز نور مهندسی می کنند. در این مقاله، مرحله به مرحله آموزش ساخت میز نور مهندسی را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

برای ساخت میز نور مهندسی این وسایل را باید تهیه کنید:

  • میز
  • چراغ ال ای دی نواری
  • چسب
  • شیشه سفید مات

گام اول

میز مورد نظر خور را بسته به سایز و نوع طراحی خود انتخاب کنید. هر چه میز بزرگتری انتخاب کنید، قطعا فضای بزرگتری برای طراحی و رسم خواهید داشت. سپس با کمک خط کش، در قسمت های بیرونی میز حاشیه به اندازه 4 تا 6 سانتیمتر ایجاد کنید.

گام دوم

ار روز خطوطی که رسم کرده اید شروع به برش کنید و قسمت میانی میز را بعد از برش جدا کرده و کنار بگذارید.

گام سوم

تا جایی که امکان کندن در داخل میز وجود دارد، به کندن ادامه بدید تا عمق قابل قبولی برای ادامه کار بدست آید. 

گام چهارم

بعد از اینکه کندن تمام شد، نیاز داریم تا سطح کنده شده را صیقلی و انعکاس دهنده نور کنیم. برای این منظور از کاغذ یا پارچه سفید استفاده می کنیم. نور سفید بیشترین انعکاس نور در بین رنگ ها را دارد. کف و دیواره های قسمت کنده شده را باکاغذ یا پارچه سفید بوسیله چسب می پوشانیم. در این مرحله بهتر است از چسب های با دوام و با کیفیت استفاده کرد تا بعدا به مشکل نخورید

گام پنجم

ساخت میز نور مهندسی

در این مرحله نیاز به جاسازی یه رابط برای انتقال الکتریسیته در داخل میز را داریم. برای ایم منظور در گوشه ای از میز سوراخی ایجاد کرده و رابط را از این سوراخ رد می کنیم. یک آداپتر 17 ولتی برای اینکار گزینه مناسبی است.قسمتی که آداپتور به آن وصل شود را بیرون میز و قسمت که لامپ ها وصل شوند را داخل میز قرار می دهیم.

 

ساخت میز نور مهندسی

گام ششم:

 

ساخت میز نور مهندسی

نوارهای ال ای دی را همانند شکل و به صورت مارپیچی بر کف میز قرار دهید. و سیم گیرنده را به ال ای دی وصل کنید.

 

ساخت میز نور مهندسی

گام هفتم:

قبل از نصب شیشه مات بر روی میز، ابتدا آداپتور را به گیرنده وصل کنید تا از سلامت ال ای دی و یکنواختی لامپ ها مطمئن شوید و اگر همه چی کامل بود، شیشه مات رو بر روی میز نصب کنید، اینکار را می توان با چسب یا پیچ انجام داد. زمانی که کار شما تمام شد، با یک دستمال روی شیشه را پاک کرده و از میز نوری که به دست خود درست کرده اید لذت ببرید.

ساخت میز نور مهندسی

 

ساخت میز نور مهندسی

حال که تا اینجا با ما همراه بودید و این آموزش جالب را مرور کردید به شما پیشنهاد می دهیم سری به فروشگاه ما هم بزنید و میزهای نوریفروشگاه ما را مشاهده کنید، محصولات گروه تمیز گستر اندیشان دارای گستردگی بالا و هم چنین قیمت های قابل ملاحظه در برابر دیگر عرضه کنندگان می باشد. برای ورود به فروشگاه و دسته میزهای نوری روی لینک زیر کلیک کنید.

ساخت میز نور مهندسی

بهترین میز نور پرتابل را از کجا خریداری کنیم؟

به دلیل محبوبیت هر چه بیشتر میز نور نقاشی یا پرتابل سایت‌ها و فروشگاه‌های زیادی اقدام به خرید این محصول می‌کنند. با این حال در سایت تمیز گستر انواع این میز مقاوم و با کیفیت در برندهای مختلف موجود می‌باشند و فرد می‌تواند بنا به سلیقه و نیاز خود نوعی از آن را انتخاب کند. 

یکی از مزیت‌های خرید اینترنتی و آنلاین میز میز نور مهندسی، قیمت بسیار مناسب محصول در تمیز گستر می‌باشد از طرفی تبلیغات یکی از عوامل اصلی برای رشد و موفقیت کسب و کار محسوب می‌شوند. در دنیای امروزی که رقابت تنگاتنگی بین برندها وجود دارد، تمیز گستر با عرضه بهترین خدمات برندینگ و تبلیغات توانسته در بازار تبلیغات خوش بدرخشد. چرا که این برندینگ نیز مانند هر بخشی نیاز به علم و دانش خود را دارد که این مجموعه توانایی رفع نیازهای افراد در این حوزه را بر عهده می‌گیرد.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا میز نور نقاشی را به طور جامع و گسترده برای شما بررسی کنیم. این میز در رشته معماری و کسانی که در حوزه‌های مختلف هنر در حال فعالیت هستند، بسیار پرکاربرد می‌باشد. از این رو خرید یک میز مناسب دغدغه بسیاری از افراد است، این نکته را بدانید که انتخاب فروشگاه معتبر یکی از اصلی‌ترین عوامل در خرید به شمار می‌آید. تمیز گستر در این حوزه به همراه مزایای خود سعی در کسب رضایت خریداران داشته‌است، برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت رجوع کنید.

شرکت تولیدی، خدماتی، بهداشتی تمیز گستر اندیشان در زمینه طراحی و تولید لوازم اداری، کمک آموزشی ش نظافتی فعالیت می کند و محصولاتی با تنوع و کیفیت بسیار بالا تولید کرده و به مشتریان ارائه می دهد. در این مجموعه انواع لوازم کمک آموزشی مانند تخته وایت برد، گرین برد، میز نقشه کشی، انواع صندلی دانشجویی ، انواع جالباسی دیواری و غیره با تنوع بالا به فروش میرسد. 

این مجموعه دارای یک فروشگاه اینترنتی است که دارای نماد اعتماد الکترونیک و گواهی امنیت خرید اینترنتی بوده و با خیالی آسوده می توانید هر آنچه که نیاز دارید را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.02166023323

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با  مشاورین فروش ما  
02166023323

مشاوره و پشتیبانی