0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای خرید میز نقشه کشی

به طور کلی می توان گفت که نقشه کشی و طراحی در علوم مهندسی به کار برده می شود، این مفهوم یک زبان محاوره ای در رشته‌های فنی است که از طریق آن اطلاعاتی در مورد یک طرح، ساز، قطعه، ماشین و ... به وضوح بیان می‌شود، این اطلاعات می‌تواند موارد مختلفی را در بر بگیرد که بیشتر مورد استفاده برای مهندسان و طراحان است به همین دلیل ضرورت دارد که مهندسان و طراحان به زبان نقشه کشی و طراحی تسلط کافی پیدا کنند. 

مسلط بودن بر نقشه کشی موجب می‌شود که شخص به راحتی بتواند نقشه را درک کند و ایده‌های خود را در پیشرفت پروژه به کار بگیرد، نقشه کشی و طراحی در خلا صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند یکسری تجهیزاتی است، در این مقاله به بررسی میز نقشه کشی خواهیم پرداخت.

برای مشاوره و خرید بهترین میز نقشه کشی ، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

میز نقشه کشی چیست؟

میزهای نقشه کشی صفحه مستطیلی شکل به ابعاد 120*80 سانتی متر یا 80*120 سانتی متر می‌باشند که از انواع چوب‌های صنعتی ساخته شده‌اند و در مرکز فروش میز نقشه کشی این نوع محصول مشاهده می‌شود. 

معمولاً این تخته با یک شیب مناسب باید قرار بگیرد تا بتواند به راحتی بر روی آن خط کشی انجام دهند. طراحی و قالب بندی میزهای نقشه کشی باید بسیار محکم باشند و معمولا به صورتی ساخته می‌شوند که در برابر به زمین خوردن یا جابه جایی مقاوم هستند که این نوع میزهای مقاوم را در مرکز فروش می‌توان یافت کرد. این مقاومت را به وسیله پروفیلی ضخیم که در پایه‌ها وجود دارد و همچنین استفاده از پیچ‌های تنظیم ارتفاع در پایه‌های میزهای نقشه کشی مهندسی بالاتر می‌برند.

 پوشش رنگی که در میزهای نقشه کشی استفاده می‌شود، از نوع الکترواستاتیک کره‌ای می‌باشد که هم ضد خش است و هم به صورت رنگ ثابت تهیه می‌شود.

میز نقشه کشی | 10 نکته مهم راجب میز نقشه کشی و طراحی که قبل و بعد از خرید باید بدانید.

مزایای میز طراحی

از جمله مزیت‌های خرید میز برای طراحی شکل ظاهری زیبا، آسان کردن کار طراحی، توانایی کنترل بیشتر بر روی طرح یا نقشه، تنظیم در زوایای دلخواه (تا حدود 65 درجه)، قابلیت تنظیم ارتفاع (تا حدود 40 سانتی متر جهت کاربری در حالت ایستاده یا نشسته)، سازگاری با استانداردهای ارگونومی، مقاوم بودن در برابر خش به دلیل داشتن رنگ الکترواستاتیک، دوام بالا و اسکلت پایه ای محکم، وزن سبک‌تر نسبت به میزهای معمولی و ... می‌باشد.

 قیمت میزهای طراحی نیز با توجه به ایجاد راحتی بیشتر در کار و امکاناتی که در اختیار مهندسان و طراحان قرار می‌دهند، بسیار مناسب هستند. آماده سازی یا به عبارت دیگر مونتاژ و سرهم کردن میزهای طراحی نیز بسیار آسان می باشد و هر فردی تنها با نگاه کردن به دفترچه راهنمای آن می تواند میز را جهت استفاده آماده کند.

بیشتر بخوانید:معرفی جامع انواع میز نقشه کشی

اجزای انواع میز طراحی

اطلاع از اجزای انواع میز طراحی نیز بسیار حائز اهمیت است. اصلی‌ترین اجزا بدنه می‌باشد، بدنه قسمتی از صفحه اصلی میز است که می‌بایست کاملا صاف و مسطح بوده و واجد روکش ضد خش باشد، روکش صفحه جنس ام دی اف یا لترون می‌باشد که با نوار پی وی سی دور کل صفحه را پوشش داده‌است. 

این صفحه قابلیت تنظیم در زوایای مختلف را دارد و برای واقع شدن سایر وسایل معماری یا طراحی جایی بر روی صفحه تعبیه شده است. مورد بعدی پایه‌های این نوع میز می‌باشد که پایه‌های میز نقشه کشی باید محکم باشند تا از ضربه و جابجایی میز را محافظت کنند. پایه‌ها از جنس فلز با رنگ الکترواستاتیک می‌باشند و با وجود پیچ‌های تنظیم قابلیت تنظیم در ارتفاع را دارا هستند.

اجزای انواع میز طراحی | 10 نکته مهم راجب میز نقشه کشی و طراحی که قبل و بعد از خرید باید بدانید.

محافظت و نگهداری از میزهای نقشه کشی

میز مهندسی بسیار مهم و پرکاربرد است، لذا محافظت و نگهداری از آن بسیار لازم و ضروری می‌باشد. بنابراین توصیه می‌گردد تا به هیچ وجه ابزارهایی که سخت و نوک تیز هستند را روی میز نکشید. کاغذها و مقواها را با استفاده از کاتر بر روی زمین نبرید، به علاوه لبه‌های میزها حساس هستند و به هیچ وجه به آن قسمت‌ها ضربه یا فشار بیش از حد را وارد نکنید.

نکاتی راجع به خرید میز نقشه کشی که باید بدانید!

میز نقشه کشی که با نام هایی مانند میز رسم، میز تهیه نقشه و میز معماری نیز شناخته می شود . نوعی میز چند منظوره است که می تواند برای هر نوع نقاشی، نوشتن یا طراحی بصورت بداهه بر روی یک صفحه بزرگ یا برای خواندن کتابی با فرمت بزرگ و اسناد بزرگ یا برای تهیه تصاویر دقیق فنی مانند نقشه های مهندسی یا نقشه های معماری مورد استفاده قرار گیرد. میز نقشه کشی در دوره قبل از تولید و اوایل صنعتی شدن در مطالعه شاهزادگان و یا در کتابخانه های خصوصی بکار گرفته می شد.

در طول انقلاب صنعتی، نقشه کشی به تدریج تبدیل به یک تجارت تخصصی شد و میزهای نقشه کشی به آرامی از کتابخانه ها خصوصی و دفاتر شاهزادگان خارج شدند. آنها سودمندتر شدند و به جای چوبهای زیبا و برنجی از فولاد و پلاستیک ساخته شدند.

اخیراً مهندسین و پیشکسوتان از میز نقشه کشی برای ساخت و اصلاح نقاشی روی کاغذ با جوهر یا مداد استفاده می کنند. ابزارهایی برای طراحی دایره ها، قوس ها، منحنی ها و نمادهای دیگر نیز وجود دارد. با این حال، با معرفی تدریجی نرم افزارهای رایانه ای مانندCADD یا CAD در دهه های آخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم، میزهای نقشه کشی کمتر مورد استفاده قرار گرفتند.

یک میز نقشه کشی گاهی اوقات یک میز مکانیکی نیز نامیده می شود زیرا، برای چندین قرن، بیشتر میزهای مکانیکی به عنوان میز نقشه کشی نیز استفاده را می شدند. اغلب اوقات وقتی سطح کار در قسمت افقی تنظیم شد و ارتفاع آن برابر 29 اینچ باشد، یک میز نقشه کشی ممکن است مانند یک میز تحریر به نظر برسد، تا از آن به عنوان یک میز معمولی استفاده شود. همچنین در قسمت پایینی میز نقشه کشی معمولا لبه ای وجود دارد که گاهی اوقات برای نگهداشتن لوازم طراحی استفاده می شود. هنگامی که نیاز به کار در ارتفاع بالاتر باشد، می توان از یک میز نقشه کشی به عنوان میز ایستاده نیز استفاده کرد.

علیرغم گسترش نرم افزارهای رایانه ای، بسیاری از معماران قدیمی و حتی برخی از طراحان سازه هنوز به گرافیک های کاغذ و مداد تولید شده روی یک میز نقشه کشی تکیه می کنند.

میزهای نقشه کشی مدرن معمولاً به یک قاب فولادی متکی هستند. فولاد به همان اندازه قاب های تهیه شده از چوب بلوط، قابلیت حمل راحت تر و استحکام بیشتر به آن می بخشد. به طور معمول جنس سطح صفحه میز نقشه کشی، ورق ضخیمی از فیبر فشرده شده است که ورق هایی ازفورمیکا تمام سطح آن را روکش کرده است. سطح صفحه معمولاً توسط پیچ هایی که به راحتی می توانید برای جابحایی باز کنید، به قاب بسته می شود.

قاب فولادی اجازه می دهد تا اتصالات مکانیکی که هم ارتفاع و هم زاویه سطح صفحه میز را کنترل می کنند، به راحتی نصب شوند. به طور معمول، از یک پدال برای کنترل صفحهمیز نقشه کشی استفاده می شود که تخته را در موقعیت مورد نظر نگه می دارد. یک وزنه نیز به قسمت فولادی نصب شده است به گونه ای که اگر پدال به طور تصادفی رها شود، صفحه میز به حالت ایستاده به سمت بالا نمی رود و به کاربر آسیب نمی رساند.

سطح میز نقشه کشی معمولاً با یک ورق وینیل نازک به نام پوشش تخته پوشیده می شود. این پوشش اجازه می دهد تا از پرگار و تقسیم کننده ها بدون آسیب رساندن به سطح چوبی میز استفاده شود. پوشش سطح میز باید مرتباً تمیز شود تا از کثیف شدن نقشه های جدید، جلوگیری شود. در لبه پایینی میز، یک نوار از جنس آلومینیوم یا فولاد ممکن است به عنوان مکانی برای قرار دادن ابزارهای طراحی و نقشه کشی استفاده شود.

برخی ازمیزهای نقشه کشی شامل موتورهای الکتریکی برای تنظیم ارتفاع سطح و زاویه میز هستند. این میزها حداقل به اندازه میزهای اصلی تهیه شده از چوب بلوط و برنجی سنگین است و از این رو قابلیت حمل را برای راحتی در تنظیم میز قربانی می کند.

بهترین میز مهندسی را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین راه برای خرید میزهای نقشه کشی، مراجعه به اینترنت و یا مراجعه به مرکز فروش میزهای نقشه کشی می‌باشد. می‌توانید ویژگی‌های این نوع میز مورد نظر خود را در نظر بگیرید و به سادگی در اینترنت مدل مورد نظر خود را بر اساس ویژگی‌های مد نظر خود جستجو کنید و بهترین مدل که می‌تواند نیاز شما را برطرف کند را در مرکز فروش میز نقشه کشی پیدا کنید و به سهولت آن را تهیه نمایید. 

قبل از خرید میزهای نقشه کشی حتما به ویژگی‌های یک میز نقشه کشی خوب اشراف داشته باشید مثلاً در یک میز چه نوع چوبی استفاده شده است یا اینکه اصلا شما به دنبال خرید میزهای نقشه کشی هستید که از چوب در آن استفاده شده است یا می خواهید میزهای نقشه کشی تهیه کنید که در آن نئوپان وجود داشته‌باشد.

همچنین به نوع نواری که در کناره‌های میز کشیده شده است توجه کنید و استحکام میز برای نقشه کشی را در نظر بگیرید. میزهای نقشه کشی میز کار شما محسوب می‌شوند و شما می‌خواهید زمان زیادی را با آن‌ها سپری کنید، پس توجه به این نکات برای شما بسیار ضروری است که این نوع نکات را از مرکز فروش بخواهید. بهتر است میزی که برای نقشه کشی که تهیه می‌کنید به نوع جوش‌هایی که در پایه میز انجام شده است، دقت کنید. 

بهتر است نوع این جوش‌ها از جنس آرگون باشد تا مقاومت بالایی داشته باشند. از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به تمیز گستر اشاره کرد که در حوزه برندینگ و تبلیغات نیز فعالیت خود را انجام می‌دهد و شما می‌توانید برای خرید و حوزه تبلیغات به این مجموعه مراجعه کنید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید
تماس با  مشاورین فروش ما  
02166023323  

سخن پایانی

در ابتدای مقاله سعی کردیم با معرفی ویژگی‌های مهم میزهای نقشه کشی، تمام نکاتی که باید در حین خرید در نظر بگیرید را برای شما بازگو کردیم. در ضمن آگاهی از انواع میز نقشه کشی و مزایای و معایب آن نیز قابل تامل است. به همین جهت اگر شما نیاز به فروشگاه معتبری برای خرید این دستگاه دارید، توصیه می‌شود تا مجموعه تمیز گستر را در انتخاب‌های خود قرار دهید.

شرکت تولیدی، خدماتی، بهداشتی تمیز گستر اندیشان در زمینه طراحی و تولید لوازم اداری، کمک آموزشی و نظافتی فعالیت می کند و محصولاتی با تنوع و کیفیت بسیار بالا تولید کرده و به مشتریان ارائه می دهد. 

در این مجموعه انواع لوازم کمک آموزشی مانند تخته وایت برد، گرین برد، انواع صندلی دانشجویی ، انواع جالباسی دیواری و غیره با تنوع بالا به فروش میرسد. این مجموعه دارای یک فروشگاه اینترنتی است که دارای نماد اعتماد الکترونیک و گواهی امنیت خرید اینترنتی بوده و با خیالی آسوده می توانید هر آنچه که نیاز دارید را سفارش داده و در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.02166023323

مشاوره و پشتیبانی