0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
مهمترین نکات راجع به دست خشک کن | آیا دست خشک کن های برقی ضرر دارند؟

اکثر مردم می‌دانند که شستن منظم دست بخشی از بهداشت فردی است اما خشک کردن موثر دست‌ها نیز برای سالم ماندن و کاهش شیوع میکروب‌ها مهم است. در محیط‌های عمومی که دسترسی به حوله و دستمال پاک کننده همیشه وجود ندارد، بهترین راه برای جلوگیری از انتقال آلودگی استفاده از دست خشک کن های برقی است. انواع دست خشک کن برقی دستگاه‌هایی هستند که روی دیوار نصب می‌شوند و خاموش و روشن شدن خودکار آن‌ها با سنسور به جلوگیری از انتقال آلودگی کمک می‌کند. برای اطلاع از نحوه کار کردن این دستگاه و دیگر اطلاعات مربوطه با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دست خشک کن چیست؟

انواع دستگاه خشک کن دست به عنوان یک ماشین برقی شناخته می‌شوند که با بهره گیری از المنت گرمایشی و دمنده هوا برای خشک کردن دست‌ها استفاده می‌شود. این وسیله به طور معمول در سرویس‌های بهداشتی عمومی، استخرها، هتل‌ها و ... به عنوان یک جایگزین مقرون‌ به‌ صرفه برای دستمال‌ کاغذی استفاده می‌شود. اولین نمونه از این دستگاه در سال 1993 توسط شرکت میتسوبیشی الکتریک به بازار معرفی شد. در ابتدا این دستگاه‌ها بصورت دستی و با فشردن دکمه تعبیه شده روی آن‌ها کار می‌کردند ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های کاملا اتوماتیک جایگزین نمونه‌های قبلی شدند.

دست خشک کن چیست؟

دستگاه خشک کن برای دست در مقابل حوله های کاغذی

در بسیاری از محیط‌های اطراف شما مثلا در خانه، محل کار، اجتماع، رستوران‌ها، دستشویی‌های عمومی و هتل‌ها از انواع دست خشک کن‌ و حوله‌های کاغذی استفاده می‌شود. اما کدام یک برای محیط زیست بهتر است؟ در اینجا مواردی وجود دارند که هنگام مقایسه دو گزینه باید به آن‌ها توجه کنید برخی از فاکتورهایی که باید در مورد دستگاه‌ خشک کن برای دست در نظر بگیرید منبع انرژی یا الکتریسیته آن‌ها، نوع هوای تولید شده و طراحی آن است. انرژی‌های تجدید پذیر، مانند انرژی خورشیدی، تأثیر کم‌تری بر روی محیط زیست خواهند داشت، در حالی که سوخت‌های فسیلی تأثیر بیشتری دارند.

طبق گفته‌های کارشناسان یک دستگاه خشک کن برای دست‌ها متوسط ​​به مدت 30 ثانیه از 0.018 کیلووات ساعت برق استفاده می‌کند، یا در کل حدود 2200 وات انرژی برای کار کردن نیاز دارد. با این حال بهتر است تا مضرات حوله کاغذی نیز مورد بحث قرار گیرند، بعد از پایان مصرف بیشتر آنها به محل دفن زباله می‌روند. هنگام تهیه حوله کاغذی انرژی و سوخت بیشتری را می‌طلبد، در حالی که دستگاه خشک کن برای دست فقط پس از 10 سال استفاده نیاز به تعویض دارند. اما در طی فرآیند فشرده سازی برای ایجاد حوله های کاغذی، آلاینده‌های مضری را در منابع آبی رها می‌کنند.

انواع دست خشک‌کن

دست خشک‌کن‌ها ازنظر طراحی ظاهری، رنگ، اندازه، جنس بدنه و قدرت تولید حرارت و بازده و راندمان دارای انواع طرح و مدل هستند که هریک مناسب برای کارکردهای مخصوص و مکان‌های خاص عرضه می‌شوند.دست خشک‌کنهای برقی در انواع مختلفی چون دست خشک‌کن هتلی، اتوماتیک، دیواری، استخری، بیمارستانی با بدنه فلزی، استیل، پلاستیکی، پلی‌اتیلن با آبکاری از جنس کروم موجود می‌باشند و برای مصارف خانگی و صنعتی تولید می‌شوند که البته برای مکان‌های صنعتی تقاضا برای این دستگاه‌ها بیشتر است. این دستگاه‌ها علاوه بر خشک‌کردن دست‌ها، برای خشک‌کردن سروصورت، موها و بدن نیز کاربرد دارند. دست خشک کن وسیله ای عالی برای رعایت بهداشت میباشد که مورد استفاده در بسیاری از رستوران ها , هتل ها و یا شرکت ها قرار میگیرد.

مزایا و معایب دستگاه دست خشک کن

خشک کن مخصوص دست دارای مزایای بسیار ویژه‌ای است که اگر بخواهیم به برخی از این موارد اشاره کنیم، می‌توانیم ابتدا این مورد را در نظر داشته باشیم که استفاده از این دستگاه سبب کاهش و صرفه جویی در مصرف دستمال کاغذی می‌شود. دارای سنسورهای محافظ موتور می‌باشد و در برابر آب پاشیدن نیز بسیار مقاوم است. از این دستگاه در مکان‌های عمومی به طور مثال در هتل‌ها و رستوران‌ها سبب افزایش بهداشت فردی و‌عمومی می شود. شما می‌توانید علاوه بر مکان‌های عمومی در منازل خود نیز از انواع این دستگاه استفاده کنید. ابتدا بهتر است مزایا و معایب دستگاه خشک کن آن ها را بسنجید و سپس با توجه به شرایط خود یکی از مدل‌های آن را انتخاب کنید.

به مانند تمامی دستگاه‌های دیگر، خشک کن مخصوص دست نیز دارای نقاط ضعف و معایبی می‌باشد. همانطور که شستن دست‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خشک کردن دست‌ها نیز بسیار مهم می باشد. تحقیقات نشان داده دستگاه‌ها خشک کن برای دست تقریبا 40 درصد رطوبت را از بین می‌برند در صورتی که دستمال کاغذی قابلیت جذب تقریبی 90 درصد رطوبت دست را دارا می‌باشد. مشکل دیگر در ارتباط با این دستگاه این است که به هنگام کار کردن مقداری صدا ایجاد می‌کند. همچنین در استفاده از دستگاه خشک کن برای دست باید دست‌ها را به مدت لازم در معرض آن قرار داد تا این دستگاه توانایی لازم برای خشک کردن دست‌ها را داشته باشد.

مزایا و معایب دستگاه دست خشک کن

دستگاه مخصوص خشک کن برای دست از نوع برقی را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه با افزایش فروشگاه‌های اینترنتی،شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه و به سرعت، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. در این روش شما قادر خواهید بود از بین محصولات متنوع، کالای مورد نظر خود را با مقایسه قیمت‌ها و کاربردهای مختلف انتخاب کنید. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه تمیز گستر ضمن مقایسه قیمت ها، کالای خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش تهیه کنید. از طرفی بهترین خدمات و برندینگ را در حوزه شهرهای مختلف ارائه می‌دهد. این گروه با برخورداری از تیم با تجربه و متخصص در حوزه تبلیغات، بازاریابی دیجیتالی، شناخت کامل بازار، مشاوره اصولی و تدوین استراتژی شروع به تحقیقات و ارزیابی رقبا می‌کند، با این کار تمیز گستر بهترین خدمات را در این حوزه به افراد ارائه می‌دهد.

کاربرد دست خشک کن های برقی

از دست خشک کن های برقی در بسیاری از اماکن دولتی و خصوصی استفاده می شود، یکی از کاربردی ترین استفاده هایی که از این محصول می شود، استفاده در رستوران ها است، رستوران ها به دلیل مشتریان زیادی که دارند همواره باید بهترین و بهداشتی ترین محصولات را برای خود تهیه کنند که یکی از این محصولات مورد نیاز دست خشک کن های برقی هستند، با استفاده از دست خشک کن برقی در سرویس بهداشتی رستوران خود می توانید رضایت مشتریان را به خود جذب کنید.

از دست خشک کن های برقی می توانید در سرویس های بهداشتی دانشگاه ها و مدارس و همین طور شرکت های خصوصی نیز استفاده کنید. کاربرد دیگر دست خشک کن های برقی استفاده از آن ها در تالار های مجلسی و عروسی می باشد که نیاز بسیار زیادی در این مکان ها به این محصول احساس می شود. بیمارستان ها از مکان های دیگری هستند که می توانید از دست خشک کن های برقی در آن ها استفاده کنید، بیمارستان ها همواره محل اصلی آلودگی ها هستند بنابراین با تهیه این دست خشک کن ها برای بیمارستان ها می توانید از پخش شدن آلودگی ها در این محیط بسیار حساس و مهم جلوگیری کنید.

نکاتی قابل‌ توجه هنگام خرید دستگاه دست خشک‌کن

هنگام خرید دستگاه دست خشک‌کندر درجهاولدقت کنید که از فروشگاه‌های شناخته‌شده و سایت‌های فروش اینترنتی بانام و برند معتبر خرید کنید. قبل از خرید نوع مصرف خود را تعیین کنید و باراهنمایی مشاور فروش دستگاه مدنظر خود را باقیمتی مناسب تهیه فرمایید. به شرکت یا کشور سازنده و گارانتی محصول نیز توجه داشته باشید تا در صورت مشکل و خرابی اولیه دچار دردسر و هزینه اضافی نشوید.

علاوه بر در نظر گرفتن شکل ظاهری محصول و اندازه آن با توجه به نوع کاربردی که مدنظرتان است مشخصات فنی محصول را با دقت بررسی نمایید. مشخصات فنی محصول شامل مواردی چون قدرت دستگاه، سرعت خروج هوا، حجم دمیدن هوا، زمان خشک‌کردن دست، وزن و ابعاد دستگاه و از همه مهم‌تر جنس بدنه و مقاومت آن می‌باشد.

دست خشک کن مدرن بهداشتی وارد بازار شد!

یکی از ایرادهایی که امروزه به استفاده از انواع دست خشک کن برقی گرفته شده است، پخش کردن هوای گرم در فضا و پخش نمودن میکروب‌های دست در محیط می‌باشد. در واقع اگر به این صورت باشد که افراد به درستی دستان خود را نشویند و بخواهند از این دستگاه برای خشک کردن رطوبت دستانشان استفاده کنند، نه تنها کاری غیر بهداشتی انجام داده‌اند بلکه محیط را نیز آلوده کرده‌اند. اما خوشبختانه امروزه نوعی دست خشک کن مدرن وارد بازار شده است که دستان را درون محفظه‌ای مخصوص قرار می‌دهند و دیگر باد گرم، آلودگی‌های دست افراد را به محیط اطراف متصاعد نمی‌کند. البته بهتر است افراد قبل از هر چیز دستان خود را به درستی شسته و سپس از دستگاه دست خشک کن استفاده کنند تا آسیبی به دیگران وارد نشود و این امر با رعایت بهداشت صورت بگیرد. 

روش و راهنمای استفاده از دستگاه دست خشک کن :

دستگاه های دست خشک کننده در بسیاری از سرویسهای بهداشتی عمومی وجود دارند، اما هیچ کس واقعاً در مورد نحوه کارکرد آنها صحبت نمی کند. در حالی که اکثر مردم می دانند که شستن منظم دست، بخش اصلی بهداشت فردی است، اما خشک کردن موثر دستان نیز برای سالم ماندن و کاهش میکروب ها مهم است. در این مقاله بررسی دستورالعمل های سریع در مورد نحوه عملکرد دستگاه های دست خشک کن به روش بهداشتی ارائه می شود.

حتما قبل از استفاده از خشک کن، دستان خود را به طور کامل بشویید. اگرچه خشک کردن دستان برای کاهش انتشار میکروب ها مهم است، اما شستن کامل دست ها برای بهداشت مناسب ضروری است. قبل از استفاده از دست خشک کن، این مراحل را برای شستن دست ها دنبال کنید :

برای خیس کردن دستان خود، از آب گرم یا سرد تمیز استفاده کنید.
از صابون استفاده کرده و دستان خود را به هم مالیده و توجه کنید صابون به قسمت پشت دست، بین انگشتان دست و زیر ناخن ها به طور کامل برسد.
حداقل 20 ثانیه دستان خود را بشویید و آنها را زیر آب تمیز بشویید.

روش و راهنمای استفاده از دستگاه دست خشک کن

از رطوبت اضافی دستان خود خلاص شوید. بعد از اتمام شستن آنها، می توانید دست خود را داخل سینک دستشویی تکان دهید. هرچه رطوبت بیشتری از بین برود، استفاده از خشک کن دست سریعتر خواهد بود.

روش و راهنمای استفاده از دستگاه دست خشک کن :

دستورالعمل های مربوط به دستگاه دست خشک کن را دنبال کنید. اکثر خشک کن های دست دارای دستورالعملهایی هستند که به کاربران نحوه عملکرد دست خشک کن را به طور موثر و بهداشتی نشان می دهد.

روش و راهنمای استفاده از دستگاه دست خشک کن :

دستان خود را زیردستگاه دست خشک کن قرار دهید. امروزه بسیاری از این دستگاه ها که می توانید دستان خود را زیر آن قرار دهید به طور خودکار روشن می شوند.
این باعث می شود دست خشک کن از بهداشت بیشتری برخوردار شود زیرا لازم نیست دکمه ای را فشار دهید که افراد بی شماری نیز آن را لمس کرده اند.

روش و راهنمای استفاده از دستگاه دست خشک کن :

کف دست خود را به سمت دمنده هوا باز کنید و بگذارید هوا به خوبی به دست شما برسد. کف دست خود را کمی به سمت پایین نگه دارید تا قطرات آب اضافی از روی دستان شما به پایین بیافتد.

مزایا و معایب دستگاه دست خشک کن

هنگام نگه داشتن دست ها در زیر دست خشک کن، دست های خود را به هم نمالید. اگرچه ممکن است احساس کنید که در اینصورت دستان شما در حالی که زیر دستگاه دست خشک کنندهقرار دارند، فرایند خشک شدن سریع تر انجام شود، اما در واقع مالیدن دست ها می تواند شیوع باکتری ها را افزایش دهد.

دست خشک کن

صبر کنید تا دستان شما کاملاً خشک شود. دستان خود را زیر خشک کن نگه دارید تا کاملاً خشک شوند، زیرا دستان مرطوب باعث افزایش میکروب ها می شوند.

معایب دستگاه های دست خشک کن

از چسباندن دستان خود به داخل دست خشک کن یا لمس کردن لبه خشک کن خودداری کنید. این مکان ها دارای باکتری هستند و شما با لمس این سطوح آلوده به میزان قابل توجهی بهداشت دست ها را کاهش می دهید. همچنین افرادی را که از خشک کن استفاده می کنند بعد از شما در معرض خطر بیشتری قرار می دهید.

 

مزایای دستگاه های دست خشک کن

امروزه با افزایش فروشگاه های اینترنتی، شما می توانید با کمترین هزینه و به سرعت، محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. در این روش شما می توانید از بین محصولات متنوع، محصول مورد نظرخود را با مقایسه قیمت ها و کاربردهای دستگاه ها انتخاب کنید.

در اینجا قادر خواهید بود با مراجعه به فروشگاه آنلاین تمیز گستر اندیشان ضمن مقایسه قیمت ها، کالای خود رابا ضمانت و خدمات پس از فروش تهیه کنید.

 کلام آخر

برندهای بسیاری در جهت تامین نیاز مردم برای دستگاه خشک کن برای دست وجود دارند. مجموعه تمیز گستر توانسته نیاز مردم را به خوبی بشناسد و به همین دلیل طرفداران زیادی به خود دارد. این نکته را بدانید که در صورت انتخاب این مجموعه برای خرید دست خشک کن، از کیفیت بی‌نظیر آن بهره خواهید بود. همین کیفیت باعث شده تا تمیز گستر بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول کافی است تا با مشاورین این تیم در تماس باشید.

مشاوره و پشتیبانی