0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
معرفی انواع آب سردکن و آب گرم کن و ویژگی های آنها که باید بدانید.

امروزه آب سردکن‌ها یکی از وسایل پرکاربرد در مکان‌هایی نظیر ادارات، فروشگاه‌ها، مطب پزشکان و مکان‌هایی از این قبیل می‌باشند که در فصول سرد و گرم، آب خنک یا داغ در اختیار شما قرار می‌دهند. آب سردکن‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به قابلیت آن‌ها از قیمت‌های متفاوتی بهره‌مند هستند. با این وجود استفاده از آبسردکن‎‌ها نیازمند رعایت نکاتی است که اگر به آن‌ها توجه نشود، احتمال آسیب دیدگی به دستگاه وجود دارد. اگر شما نیز به دنبال آگاهی از راهنمای خرید آبسردکن و انواع آب سردکن‌ها می‌باشید، توصیه می‌شود مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

برای مشاهده و خرید انواع آبسرد کن کلیک کنید.

تاریخچه انواع آب سردکن ها

اولین آب سردکن را دو نفر در سال ۱۹۰۶ به نام‌های هاسلی ویلار تیلور ساختند و هدف آن‌ها این بود تا آب بهداشتی را در اختیار همه مردم قرار دهند تا این دو نفر بعد از تلاش‌های زیاد اولین شیر آبخوری را ساختند و بعد از آن هم به مرور زمان و به درخواست مردم برای آب خنک دستگاه‌های بزرگ‌تری ساخته شد تا با قرار دادن قالب‌های یخ در آن آب آشامیدنی خنک را تامین کنند. به تدریج با پیشرفت علم و صنعت در سال ۱۹۳۸ اولین آب سردکن‌های الکترونیکی بدون نیاز به یخ که تولید آب سرد می‌کردند ساخته شدند. بعد از آن تقریبا در اوایل قرن بیستم آب سردکن‌های بطری‌دار جایگزین قبلی‌ها شدند و همینطور به مرور زمان برای خنک کاری از یونیت‌های مخصوص برای آن به کار گرفته شد.

بعد از آن به مرور زمان و تغییراتی که روی آب سردکن ها انجام ‌شد و آب سردکن‌های بطری‌دار دیگر پاسخگوی نیاز مردم نبودند و به جز آن آب سردکن‌‌های بطری‌دار علاوه بر اتلاف وقت، زمان، حمل و نقل دشوار و مهم تر از همه به محیط زیست آسیب جدی وارد می‌کرند و مجددا به سمت آب سردکن‌‌های بدون بطری رجوع کردند. درکشور ما هم تقریبا از زمان قاجار سقاخانه‌هایی برای توزیع آب آشامیدنی عمومی تاسیس شد که اکثرا وقفی بودند یا دولت آن‌ها را برای همگان ساخته بود.

تاریخچه انواع آب سردکن ها

انواع آب سردکن ها

هرساله با نزدیک شدن به فصول گرما نیاز به آب خنک و گوارا بیش از پیش نمایان می‌شود. یکی از عوامل مهم در مورد حجم آب مورد نیاز بدن، آب و هوای گرم می‌باشد. بدن انسان در روزهای گرم تابستان و مناطق گرمسیری معمولا حدود یک لیتر آب بیشتر از دست می‌دهد. در این شرایط شما با نوشیدن حداقل هشت لیوان آب خنک در روز باید آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. یکی از بهترین راه‌های افزایش مصرف آب و دسترسی آسان به آن، استفاده از یک آب سرد می‌باشد.

در ضمن امروزه بسیاری از دستگاه‌های آب سردکن توانایی و قابلیت ارائه آب جوش را نیز دارا می‌باشند. به طور کلی دستگاه‌های آب سردکن به دو بخش تقسیم می‌شوند، دستگاه‌هایی که بطور مستقیم به آب شهری متصل هستند که بیشتر مناسب مکان‌های عمومی، خیابان‌ها و بطور کلی مکان‌هایی که به شیر آب نزدیک می‌باشند و نیازی به جابجایی دستگاه آب سردکن نیست و مورد بعدی دستگاه‌هایی که با نام آب سردکن مخزن دار شناخته می‌شوند و مخزن آنها نقش ذخیره کننده آب موردنیاز آب سردکن را ایفا می‌کند.

مزایا و معایب آب سردکن

محبوبیت آبسردکن‌ها به دلیل مزایای بی‌نظیر آن‌ها افزایش یافته است. به این صورت که آبسردکن‌های بدون مخزن نیازی به لوله‌کشی ندارند. آن‌ها به راحتی قابل حمل هستند و اندازه مناسب آن‌ها امکان ذخیره سازی را آسان می‌کند. تنوع زیادی در مدل‌های مختلف آبسردکن‌ها موجود است که توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. مراحل نصب آن‌ها ساده است و به راحتی توسط افراد متخصص قابل راه‌اندازی می‌باشند. اگر چه آبسردکن‌ها معمولا بی‌خطر هستند اما در انتخاب برند بطری و مخزن باید دقت کافی را داشته‌باشید. سعی کنید تا آبسردکن‌ها را تمیز نگه داریدِ، زیرا در این صورت زمینه ساز برخی بیماری‌ها خواهند بود.

مزایا و معایب آب سردکن

نحوه تمیز کردن آب سردکن

بنابر دلایلی که گفته شد، نحوه تمیز کردن آب سردکن از اهمیت بالایی برخوردار است. در مرحله اول باید آب سردکن را از برق در آورده و بطری روی آن را جدا کنید. مطمئن شوید در اطراف محیطی که آب سردکن را تمیز می‌کنید، هیچ گونه اتصال الکتریکی وجود نداشته‌باشد. بعد از آن اسفنجی را بردارید و آن را با محلول تمیز کننده آغشته کنید و شروع به تمیز کردن قسمت داخلی آب سردکن نمایید. سپس محلول را درون آب سردکن ریخته و اجازه دهید ۲ تا ۵ دقیقه در آن بماند و آن را از طریق یکی از شیرهای آب سردکن خالی کرده و دور بریزید. در مرحله سوم سینی که محل چکه کردن شیرهای آب سردکن است را جدا کرده و کاملا بشویید.

راهنمای خرید انواع آب سردکن ها

راهنمای خرید آبسردکن نیز بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل توصیه می‌شود تا آبسردکن‌هایی خریداری کنید که مصرف انرژی را به طور بهینه انجام دهند. با انتخاب تمیز گستر از مزایای دیگر همچون ضمانت اصالت کالا، موتور با دوام بالا، جنس بدنه استیل، قفل کودک و قیمت مناسب نیز بهره‌مند خواهید شد. امروزه پیشرفت روز افزون تکنولوژی موجب شده تا افراد در شهرهای مختلف کشور، الخصوص شهرهای پر جمعیتی ترجیح دهند تا نیازهای خود را از طریق خدمات و برندینگ تامین نمایند. از طرفی در حوزه خدمات و برندینگ این مجموعه به عنوان بهترین ارائه دهنده می‌باشد. زیرا امروزه تبلیغات و برندینگ مانند هر کار دیگری کاملا تخصصی شده و نیازمند تعیین اصول و گام‌های علمی است تا نتیجه مورد نظر برای شما حاصل گردد.

کلام آخر

در ابتدای مقاله سعی کریدم با معرفی ویژگی‌های مهم یک دستگاه آبسردکن، تمام نکاتی که باید در حین خرید در نظر بگیرید را برای شما بازگو کردیم. در ضمن آگاهی از کار کردن آب سرد کن و مزایای و معایب آن نیز قابل تامل است. به همین جهت اگر شما نیاز به فروشگاه معتبری برای خرید این دستگاه دارید، توصیه می‌شود تا مجموعه تمیز گستر را در انتخاب‌های خود قرار دهید.

 

 

مشاوره و پشتیبانی