0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید
بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد چیست؟ | راهکار افزایش طول عمر

شاید تابه‌حال به این فکر کرده باشید که چرا تخته وایت بردتان پس از مدتی رنگ عوض می­کند و باوجود تمیز کردن تخته وایت برد دیگر نوشته­های روی آن خوانا نیست. مشکل این است که وایت برد بعد از مدتی آن‌قدر سفید نمی‌ماند. حتی فقط چند ماه استفاده منظم می‌تواند آن را از سفیدرنگ به خاکستری و لکه‌دار تبدیل کند. حالا برای اینکه مثل روز اول به نظر برسد، می­توانید از این ایده­ها برای تمیز کردن تخته وایت برد خود استفاده کنید.

برای خرید بهترین و به‌صرفه‌ترین محصولات کمک‌آموزشی و تخته‌­های وایت برد کلیک کنید.

بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد لکه‌دار شده چیست؟

باگذشت زمان، بقایایی که روی تخته وایت برد شما جمع می‌شود، آن را لکه‌دار می‌کند و درجایی که قبلاً از تخته استفاده می‌شده، آثاری باقی می‌ماند. محلول ایزوپروپیل الکل و آب یک محلول پاک‌کننده قوی درست می­کند که قادر به تمیز کردن بیشتر لکه‌ها است. برای جلوگیری از لکه‌دار شدن وایت برد خود در آینده، مطمئن شوید که از تخته‌پاک‌کن‌های مناسب استفاده می‌کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید تخته وایت برد خود را با تخته­هایی که به‌راحتی لکه­دار نمی­شود عوض کنید، مانند وایت برد شیشه‌ای.

 

بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد لکه‌دار شده چیست؟

 

نحوه تمیز کردن تخته وایت برد از ماژیک غیر وایت­برد

شما درواقع می‌توانید از یک ماژیک وایت برد برای پاک کردن ماژیک­های دائمی از تخته وایت برد خود استفاده کنید! این یک ترفند سریع و آسان برای پاک کردن لکه‌ها از ماژیک، هایلایتر، خودکار و سایر ابزارهای نوشتاری دائمی است. اگر شخصی به طور تصادفی از ابزار نوشتاری دائمی روی برد شما استفاده کرده است، فقط این مراحل را دنبال کنید:

  • از یک ماژیک وایت­برد تازه برای نوشتن روی لکه‌ها استفاده کنید طوریکه آن را کاملاً بپوشانید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا ماژیک خشک شود.
  • تمام آثار را با یک پارچه یا پاک کن نمدی پاک‌کنید.
  • جوهر ماژیک وایت برد جوهر دائمی را از بین می‌برد.

 

نحوه تمیز کردن تخته وایت برد از ماژیک غیر وایت­برد

 

همچنین برخی وسایل خانگی وجود دارد که می‌توانید برای تمیز کردن تخته خود استفاده کنید. در اینجا مؤثرترین وسایل خانگی که می‌توانید برای تمیز کردن تخته وایت برد استفاده کنید آورده شده است:

  • ضدعفونی‌کننده دست
  • الکل ایزوپروپیل
  • پاک‌کننده لاک ناخن بدون استون
  • پراکسید
  • اسپری مو
  • سرکه صنعتی

آیا می‌توان از شیشه پاکن برای تمیز کردن تخته وایت برد استفاده کرد؟

بله، شیشه پاکن را می‌توان برای تمیز کردن تخته وایت برد استفاده کرد، اما فقط در انواع خاصی از تخته‌ها. برای تخته‌هایی با جنس چینی و شیشه‌ای، شیشه پاکن یک پاک‌کننده مؤثر بر پایه شیمیایی است؛ اما شیشه پاکن می‌تواند به سطح تخته‌های پاک کن ملامینه آسیب برساند، بنابراین برای این نوع تخته‌ها توصیه نمی‌شود.

چگونه پاک‌کن‌های تخته وایت برد را تمیز کنیم

تمیز کردن و نگهداری از پاک‌کن‌های تخته وایت برد یکی از اجزای کلیدی برای تمیز نگه‌داشتن تخته‌های شما است. یادتان باشد که یک تخته پاک کن که برای تخته وایت برد استفاده می­شود، می‌تواند با باقی‌مانده جوهر ماژیک پر شود و توانایی آن را برای تمیز کردن تخته‌پاک‌کن شما مختل کند. به‌آرامی سطح تخته پاک‌کن‌های خود را با یک برس نرم تمیز کنید. می­توانید برای این کار از مسواک استفاده کنید که بیشتر جوهر جمع شده در تخته پاک کن را تمیز می‌کند. برای از بین بردن جوهری که به‌سختی تمیز می‌شود، قبل از شستشو، برس خود را در مخلوطی از آب و مایع ظرف‌شویی فروکنید.

 

چگونه پاک‌کن‌های تخته وایت برد را تمیز کنیم

 

نکته‌­هایی برای افزایش عمر وایت برد:

هرروز پاکش کن

کلید سفید نگه‌داشتن یک تخته وایت برد این است که هرروز آن را به طور کامل پاک ‌کنید. قبل از اینکه دوباره روی آن بنویسید، تمیز کردن کامل وایت برد از تمام نوشته‌های قبلی بسیار مهم است. این کار از تجمع جوهر ماژیک در طول زمان جلوگیری می‌کند. برای اطمینان از پاک کردن هر ذره جوهر، تخته پاک کن تخته وایت برد قدیمی خود را که از فوم یا نمد ساخته‌شده است، دور بیندازید. این محصولات به‌اندازه کافی تمیزکنندگی ندارند و حتی می‌توانند کثیفی را پخش کنند، جوهر را مثل یک لکه‌ روی تخته پخش کنند، یا تخته را خراش دهند. در عوض، از یک پارچه میکروفیبر به‌عنوان پاک کن تخته وایت برد استفاده کنید.

نکته بعدی که باید به خاطر بسپارید این است که بهتر است تخته وایت برد خود را قبل از پاک کردن آن خیس کنید. برای این کار می‌توانید از الکل معمولی استفاده کنید. فقط ناحیه‌ای را که می‌خواهید تمیز کنید اسپری کنید و سپس آن را با پارچه میکروفیبر پاک‌کنید. همچنین مطمئن شوید که در اطراف و گوشه­های تخته وایت برد، اثری از لک یا پودر جوهر پاک شده باقی نماند.

برای تمیز کردن عمیق‌­تر از خمیردندان استفاده کنید.

اگر لکه‌ای روی تخته وایت برد خود مشاهده کردید، می‌توانید آن‌ها را با استفاده از یک وسیله معمولی خانگی پاک‌کنید: خمیردندان. به‌سادگی مقدار کمی خمیردندان را روی سطح تخته وایت برد قرار دهید، سپس از پارچه میکروفیبر برای پاک کردن لکه استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، هنگام مالش پارچه از حرکات دایره‌ای استفاده کنید. هنگامی‌که لکه‌ها پاک شدند، از یک پارچه میکروفیبر تمیز استفاده کنید تا تمام باقی‌مانده خمیردندان را پاک‌کنید تا از ایجاد رگه‌ها جلوگیری شود. با پارچه تمیز چند پاس به تخته وایت برد بدهید تا همه‌چیز را به دست آورید. نکته جالب در مورد خمیردندان این است که در از بین بردن لکه‌های ایجادشده توسط پاک کن های نمدی و ماژیک­های دائمی بسیار مؤثر است.

 

برای تمیز کردن عمیق‌­تر از خمیردندان استفاده کنید.

 

بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد

شاید عجیب باشد اما بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد یک اسپری تمیزکننده قوی و صنعتی است. اگر ترجیح می‌دهید که از خمیردندان برای تمیز کردن تخته وایت برد خود استفاده نکنید، پیشنهاد ما اسپری روان کننده WD40 است. به‌سادگی، کمی از محصول را روی وایت برد اسپری کنید، سپس آن را با پارچه میکروفیبر کاملاً پاک‌کنید. می‌توانید این کار را هفته‌ای یک‌بار برای تمیزی و نگهداری تخته وایت برد انجام دهید تا افزایش عمر وایت برد خود را تضمین کنید.

 

بهترین روش تمیز کردن تخته وایت برد

 

در فروشگاه تمیز گستر می­توانید بهترین و به‌صرفه‌ترین محصولات کمک‌آموزشی و تخته‌­های وایت برد را تهیه کنید. این فروشگاه طیف گسترده­ای از اشکال مختلف تخته­‌های وایت برد اعم از شیشه­ای و مغناطیسی را ارائه می­کند.

 

 

مشاوره و پشتیبانی