0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

آبسردکن چگونه کار می کند؟

انواع مختلف آبسردکن ، یک محصول رایجی است که در دفاتر، بیمارستان ها، مدارس و خانه ها یافت می شود. آبسردکن جایگزینی برای بطری های آب منفرد موجود در خانه ها می باشد و یک منبع آب بهداشتی را برای گروه های بزرگ فراهم می کند.در حالی که همه آبسردکن ها آب سرد را تأمین می کنند، برخی از مدل ها هم آب گرم و هم سرد را تأمین می کنند. برخی از مدل ها حتی آب کافی را برای استفاده در سوپ ها یا سایر غذاهای فوری را هم فراهم می کنند.فارغ از اینکه برخی از آبسردکن ها آب گرم ارائه می دهند، دو نوع اصلی آبسردکن وجود دارد.

هر دو آبسردکن مخزن دار و بدون مخزن، آب خنک را تأمین می کنند، اما آب را از منابع مختلفی دریافت می کنند.آبسردکن های مخزن دار از یک بطری پلاستیکی بزرگ برای تهیه آب استفاده می کنند و این بطری ها می توانند در پایین یا بالای آبسردکن باشند.آبسردکن های بدون مخزن به منابع با کیفیت آب توجه دارند و از خدمات تصفیه آب برای تأمین آب تمیز و واضح استفاده می کنند. هر دو نوع آبسردکن دارای سوئیچ روشن / خاموش هستند که عملکرد سرمایش و یا گرمایش دستگاه را کنترل می کند.

برای مشاوره و خرید  آبسردکن‌ ، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره 02166023323  در ارتباط باشید

خنک سازی آب

برای سرد و خنک کردن آب قبل از استفاده، آبسردکن ها دارای یک مخزن هستند که مقدار مشخصی از آب را در خود نگه می دارد. مخزن مکانی است که آب توسط یک مبرد یا از طریق اعمال ترمودینامیکی خنک می شود.آبسردکن ها با استفاده از یک کمپرسور در درون دستگاه با استفاده از گاز فریون (آمیزه ی گاز مانندی از فلورین و کربن و معمولا کلرین که در ساختن یخچال و سرد کن و غیره کاربرد دارد) آب را خنک می کنند. این ماده شیمیایی توانایی جذب گرما را دارد و باعث خنک شدن آب درون مخزن می شود.هنگامی که مبرد از سیستم داخلی آبسردکن عبور می کند، فشرده می شود و به گاز تبدیل می شود. گاز گرمای اطراف مخزن را جذب می کند، که این امر سبب خنک شدن آب درون مخزن می شود.هنگامی که از آب آبسردکن استفاده می شود، دستگاه دوباره مخزن را پر می کند و روند کار دوباره آغاز می شود. در صورت خالی بودن مخزن آب در حین استفاده، چند دقیقه طول خواهد کشید تا آبسردکن آب را تا دمای مناسب خنک کند.

ترمو الکتریسیته

آبسردکن هایی که از ترموالکتریک برای خنک کردن آب استفاده می کنند با استفاده از روش خنک کاری بر اساس اثر پلتیه(Peltier ) کار می کنند. اثرپلتیه (Peltier)هنگامی رخ می دهد که جریان الکتریکی از یک ماده به مواد دیگر، مانند ویفر سرامیکی یا فلزی منتقل شود.با عبور جریان از یک طرف به طرف دیگر، انرژی گرم شده در ماده رسانا جذب می شود. این اثر باعث خنک شدن آب در مخزن می شود. آبسردکن های ترمودینامیکی در مکانهای گرم به همان سرعت آبسردکن هایی که از سیستم کمپرسور استفاده می کنند خنک نمی شوند.

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات مفیدی در مورد نحوه کارکرد و خنک کاری آب توسط آبسردکن ها ارائه شود.حال شما می توانید برای مقایسه، انتخاب و خرید اینترنتی آبسردکن موردنظر خود به وبسایت شرکت تمیز گستر اندیشان مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02166023323 تماس حاصل فرمایید.

 

مشاوره و پشتیبانی