0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

نحوه تمیز کردن یک آب سردکن ایستاده

نحوه تمیز کردن یک آب سردکن ایستاده

آب سردکن های ایستاده در شکل و اندازه های متنوعی وجود دارند. بنابراین، قبل از شروع تمیز کردن، بهتر است با راهنمای خود در مورد دستورالعمل های خاص تمیز کردن هر مدل مشورت کنید. اگر کتابچه راهنمای خود را گم کرده اید، گاهی می توانید با جستجوی نام محصول و شماره مدل، کتابچه راهنمای کاربر را پیدا کنید. همچنین همیشه ایده خوبی است که دستگاه خود را قبل از تمیز کردن جدا کنید. با تمیز کردن قسمت بیرون شروع کنید و سپس روی مخزن داخل آن کار کنید.

یک پارچه را با محلول تمیز کننده مرطوب کنید. به عنوان مثال، می توانید یک قطعه صابون ظرفشویی را به 4 لیوان آب (حدود یک لیتر) اضافه کنید و آن را مخلوط کنید، سپس دستمال خود را درون آن فرو کنید تا مرطوب شود.

قسمت بیرونی را با پارچه بشویید. با استفاده از پارچه مرطوب شده، قسمت بیرونی دستگاه را تمیز کنید. اگر مناطق مخصوصاً کثیف وجود دارد، روی تمیز کردن آن مناطق تمرکز کنید. در صورت لزوم پارچه را به مراتب به محلول آغشته کنید. فراموش نکنید که شیرهای آب را نیز تمیز و ضدعفونی کنید.

آب سردکن را خشک کنید. پس از شستشوی آن، از یک حوله استفاده کنید تا به خوبی بدنه آن خشک شود. وجود رطوبت و آب روی بدنه آب سردکن ایده خوبی نیست، زیرا می تواند باعث رشد باکتری ها شود. به علاوه، شما قطعاً می خواهید دستگاه قبل از وصل شدن به برق خشک باشد.

سینی زیر شیرها را تمیز کنید. اگر مخزن سینی قطره ای دارد، آن را جدا کنید تا تمیز شود. آب موجود در آن را تخلیه کنید و آن را با آب و صابون پاک کنید. آن را با یک دستمال تمیز و با آب تمیز بشویید. اگر سینی قابل جدا شدن است، ممکن است شما بتوانید آن را به یک سینک ظرفشویی ببرید تا آن را تمیز کنید.

مخزن آب سردکن را از جای خود خارج کنید. اگر مخزن آب سردکن خالی می باشد، آن را کنار بگذارید. اگر هنوز آب در درون آن وجود دارد، وقتی روی آب سردکن کار می کنید و مشغول تمیزکاری هستید، درپوش آن را قرار دهید تا آلودگی ها وارد مخزن نشود.

در صورت امکان مخزن را جدا کنید. برخی از آب سردکن ها به شما امکان می دهند مخزن را برای تمیز کردن جدا کنید. برای بیرون کشیدن، به احتمال زیاد شما نیاز دارید که یک پوشش را بردارید و برخی از بست ها را آزاد کنید. آن را به آرامی بلند کنید و آن را به سمت سینک ببرید و مطمئن شوید که هیچ آبی در داخل مخزن باقی نمانده است.

ممکن است لازم باشد قبل از خارج کردن مخزن مواردی مانند فیلتر را خارج کنید.
برخی از آب سردکن ها به شما امکان جدا کردن مخزن را نمی دهند. غالباً توصیه می شود که آب را جوشانده و در مخزن ریخته و آنرا تمیز کنید. در موارد دیگر، ممکن است آن را با آب صابون شستشو دهید، سپس آن را با آب تمیز بشویید.

مخزن خارج شده آب سردکن را درون سینک بشویید. صابون و آب و سفید کننده رقیق شده را اضافه کنید (1/4 قاشق چایخوری سفید کننده در هر گالن آب). داخل مخزن را با محلول تمیز کنید و توجه خاصی به تمیز شدن گوشه ها و کنج های مخزن کنید، سپس آن را با آب تمیز بشویید.

مخزن را به سر جای خود برگردانید. پس از تمیز کردن مخزن، آن را خشک کنید. ممکن است شما نیاز به تمیز کردن بعضی از قسمت های داخل ماشین مانند دهانه های ورودی داشته باشید، اما بستگی به دستگاه شما دارد.

در این مقاله سعی شد تا اطلاعات مفیدی در مورد روش ها و چگونگی تمیز کردن آب سردکن ها ارائه شود.حال شما در صورت نیاز به خرید آب سردکن جدید می توانید برای مقایسه، انتخاب و خرید اینترنتی آبسردکن با شماره 02166023323 تماس حاصل فرمایید و یا بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مشاوره و پشتیبانی