0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی در چیست؟

همه ما با کاربرد جاروبرقی آشنا هستیم و می دانیم که از آن برای جمع آوری زباله به منظور تمیز کردن محیط استفاده می شود، اما این جاروبرقی با توجه به کاربردی که دارد در شکل های مختلفی عرضه می شود. تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی در اندازه و مکش و سیاری از بخش های دیگر آن است که در این مقاله به شرح آن ها خواهیم پرداخت و با خصوصیات آن ها آشنا خواهیم شد و مزیت های جاروبرقی صنعتی را درک خواهیم کرد. در سایت تمیز گستر اندیشان لیست قیمت جاروبرقی صنعتی و دیگر مشخصات آن را میتوانید مشاهده کنید.

مدتی است که جاروبرقی‌ها زندگی ما را آسان کرده‌اند و از زمان پیدایش آن‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی در فناوری جاروبرقی‌ها ایجادشده است. جاروبرقی‌ها برای تمیز کردن سطوح، کف، فرش و سایر قسمت‌هایی که نیاز به تمیز کردن سریع دارند، مفید هستند؛ اما آیا می­دانید که تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی در چیست؟ 

بر اساس طراحی و هدف کلی، جاروبرقی‌ها به طور کلی به دو دسته جاروبرقی خانگی و صنعتی تقسیم می‌شوند. تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی در وظیفه اصلی است که جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی تمیز کردن محل است، اما آن‌ها از نظر ویژگی‌ها، طراحی و ظرفیت تمیز کردن متفاوت هستند.

برای مشاوره و خرید بهترین نوع جارو برقی صنعتی برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

جارو برقی خانگی

جارو برقی خانگی

جاروبرقی‌های خانگی برای پاسخگویی به نیازهای کاربران مسکونی طراحی‌شده‌اند. وظیفه اصلی جاروبرقی‌های خانگی حذف گرد و غبار و کثیفی از کف، فرش، اثاثیه یا لوازم داخلی و سایر سطوح است. جاروبرقی‌های خانگی معمولاً سبک و جمع‌وجور هستند و دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که استفاده از آن‌ها را آسان می‌کند. جاروبرقی‌های خانگی برای تمیز کردن فضاهای کوچک یا متوسط در خانه یا آپارتمان مناسب هستند. آن‌ها همچنین برای از بین بردن مو و گرد و غبار حیوانات خانگی از مبل‌ها، پرده‌ها و سطوح دیگر ایدئال هستند.

بیشتر بخوانید :تفاوت جارو برقی صنعتی و نیمه صنعتی

جاروبرقی صنعتی

 تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی این است که جاروبرقی‌های صنعتی برای رفع نیازهای کاربران تجاری و صنعتی طراحی‌شده‌اند. جاروبرقی‌های صنعتی دارای قابلیت مکش با قدرت بالا هستند و می‌توانند مناطق بزرگ را در مدت زمان کوتاهی تمیز کنند. جاروبرقی‌های صنعتی معمولاً بزرگ‌تر از جاروبرقی‌های خانگی هستند و دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند که آن‌ها را برای تمیز کردن مناطق صنعتی، کارخانه‌ها و سایر فضاهای تجاری ایدئال می‌کند.

جاروبرقی‌های صنعتی ثابت

جاروبرقی‌های صنعتی ثابت برای تمیز کردن مناطق بزرگی که به فرآیند تمیز کردن مداوم نیاز است ایدئال هستند. جاروبرقی‌های صنعتی ثابت با موتور پرقدرت و محفظه گرد و غبار بزرگ طراحی‌شده‌اند. آن‌ها برای نظافت کارخانه‌ها، انبارها و سایر فضاهای صنعتی مناسب هستند.

جاروبرقی‌های صنعتی قابل حمل

جاروبرقی‌های صنعتی قابل حمل

جاروبرقی‌های صنعتی قابل حمل بسیار متنوع هستند و می‌توان از آن‌ها برای تمیز کردن سطوح مختلف صنعتی استفاده کرد. جاروبرقی‌های صنعتی قابل حمل با موتور قدرتمند و شیلنگ بلند طراحی‌شده‌اند که آن‌ها را برای نظافت مناطق بزرگ مناسب می‌کند. آن‌ها با اتصالات مختلفی عرضه می‌شوند که آن‌ها را برای تمیز کردن فضاهای تنگ، گوشه‌ها و مناطق صعب‌العبور ایدئال می‌کند.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید بهترین جاروبرقی صنعتی ایرانی و خارجی 

جاروبرقی صنعتی مرطوب و خشک

جاروبرقی‌های صنعتی مرطوب و خشک برای تمیز کردن سطوح مرطوب و خشک طراحی‌شده‌اند. جاروبرقی‌های صنعتی مرطوب و خشک بسیار متنوع هستند و می‌توانند مناطق صنعتی مانند کارخانه‌ها، انبارها و سایر فضاهای تجاری را تمیز کنند. آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که آن‌ها را برای تمیز کردن سطوح مرطوب و خشک ایدئال می‌کند.

مهم‌ترین تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی

حال که فهمیدیم تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی در چیست؟ باید تفاوت اصلی جاروبرقی خانگی و صنعتی که در ظرفیت و طراحی آن‌هاست بشناسیم. جاروبرقی‌های خانگی برای نظافت فضاهای کوچک داخلی طراحی‌شده‌اند و ظرفیت کمتری دارند، در حالی که جاروبرقی‌های صنعتی برای نظافت فضاهای بزرگ‌تر طراحی‌شده‌اند و ظرفیت بسیار بیشتری دارند.

مهم‌ترین تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی

 

تفاوت جاروبرقی صنعتی و خانگی در قیمت

جاروبرقی‌های صنعتی برای مقاومت در برابر استفاده‌های سنگین روزانه ساخته شده‌اند و از مواد سنگین‌تر و بادوام‌تر ساخته می‌شوند. علاوه بر این، جاروبرقی‌های صنعتی اغلب دارای موتورهای قوی‌تر، سیم‌های برق طولانی‌تر و فیلترهای بزرگ‌تر هستند که هزینه اولیه تولید آن را بالا می­برد اما در دراز مدت ماندگاری بیشتری نسبت به جاروبرقی خانگی دارد.

انواع جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی در انواع مختلفی چون دستگاه مکنده، جاروبرقی آب و خاک، جاروبرقی اتوماتیک آب و خاک، وکیوم کلینر، توربین دائم عرضه می شوند. جاروبرقی از نوع توربینی معمولاً استفاده شبانه روزی دارد. 

عوامل مختلفی نیز بر قیمت مکنده تأثیر می گذارند که شامل میزان مصرف انرژی، میزان مکش و میزان هوادهی می باشد. جاروبرقی های صنعتی با توجه به میزان حجم مخزن زباله انواع مختلفی دارند که این حجم تحت تأثیر کاربرد و محیط خواهد بود. جاروبرقی های صنعتی از لحاظ فیلتراسیون نیز در انواع مختلفی می باشند که هنگام خرید باید به آن ها توجه داشت و متناسب با نوع محیط آن ها را انتخاب کرد. 

بیشتر بخوانید : انواع جاروبرقی صنعتی و خانگی و کاربرد های آن

جاروبرقی صنعتی راه حلی مناسب برای نظافت

راه حلی مناسب برای نظافت و از بین بردن آلودگی، بخار و مایعات خطرناک از محیط استفاده از جاروبرقی صنعتی است که کار خود را با ایجاد خلاء درون مخزن انجام می دهد و سبب می شود زباله وارد آن شود و بدین گونه محیط تمیز شود. 

با توجه به اینکه استقبال از این دستگاه زیاد بوده است انواع مختلفی از آن با طراحی های متنوع روانه بازار شده است تا مشتری بر اساس نیاز خود مدل مناسب را خریداری نماید. امروزه شاهد آن هستیم که از جاروبرقی تنها به عنوان وسیله ای برای نظافت استفاده نمی شود و برای انتقال مواد نیز می توان از آن ها استفاده کرد.بهترین مدل های جاروبرقی صنعتی در این مقاله گفته شده است.

انواع جاروبرقی صنعتی

تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی

تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی به 3 مورد خلاصه می شود که شامل فیلتر، مخزن تخلیه و سیستم مکش آن است که در اینجا به شرح آن ها خواهیم پرداخت:

  • یک تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی سیستم مکش در جاروبرقی صنعتی است که قدرت بیشتری دارد زیرا از موتورهای بیشتری در آن استفاده شده است.
  • فیلترهای جاروبرقی صنعتی به مدت طولانی تری کار می کنند بدون اینکه نیاز باشد آن ها را تعویض کرد. زیرا این فیلترها به شکل مخروطی با مساحت 8000 سانتی متر مربع هستند و این مورد نیز یک تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی است.
  • جاروبرقی صنعتی دارای مخزن برای زباله است و این طور نیست که دارای کیسه و پاکت برای جمع آوری زباله باشد که این نیز دیگر تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی است.

برای مشاوره و خرید بهترین نوع جارو برقی صنعتی برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی در پمپ و موتور

تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی را می توان در پمپ و موتور جستجو کرد که در نوع صنعتی تقویت شده هستند. نیروی گریز از مرکز در پمپ های سانترفیوژال در مرکز آن خلاء ایجاد می کنند که سبب مکش خواهد شد. این پمپ تقویت شده از لحاظ عملکرد همانند مدل های معمولی است اما طراحی منحصر به فرد آن سبب شده است قدرت موتور در نوع صنعتی افزایش پیدا کند. موتورهای کلکتوری که در نوع معمولی استفاده می شوند در مدل صنعتی تقویت می شوند که سبب بالا رفتن قدرت و کارایی آن ها خواهد شد. با دانستن تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی دلیل عملکرد قوی تر نوع صنعتی را درک خواهیم کرد.

دلیل تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی

تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی به این دلیل است که در نوع صنعتی به دلیل استفاده از آن برای مصارف صنعتی، نیاز به کارکرد سنگین داریم و در مکان های بزرگی باید از آن استفاده کنیم. نوع صنعتی دارای 2 و یا 3 موتور مکنده هستند به طوری که هر موتور آن مکشی به اندازه یک جاروبرقی معمولی دارد. از آنجا که از جاروبرقی صنعتی برای مکان های اداری و سازمان ها استفاده می شود، باید مخزن بزرگ تری برای جمع آوری زباله داشته باشند تا بتوانند تمام محیط را به خوبی تمیز کنند و از پس نظافت آن بربیایند، که این ها خود دلیل تفاوت جاروبرقی صنعتی و معمولی هستند.نکات قابل توجه در خرید جاروبرقی صنعتی را در این مقاله مطالعه کنید.

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی نسبت به جاروبرقی خانگی

مزایای استفاده از جاروبرقی صنعتی نسبت به یک جاروبرقی خانگی شامل تمیز کردن کارآمدتر و کامل‌تر، و همچنین اختصاص زمان کمتر برای تمیز کردن، طول عمر طولانی‌تر به دلیل ساخت‌وساز بادوام است. نیز می‌تواند کارهای تمیز کردن سخت‌تری را انجام دهد. بااین‌حال، جاروبرقی‌های صنعتی بلندتر و بزرگ‌تر هستند و ممکن است برای استفاده خانگی کاربردی نباشند.

آیا جاروبرقی‌های صنعتی بهتر هستند؟

جاروبرقی‌های صنعتی معمولاً از نظر قدرت، ظرفیت و دوام بهتر از جاروبرقی‌های معمولی هستند. آن‌ها برای استفاده‌های سنگین طراحی‌شده‌اند و می‌توانند به راحتی مقادیر زیادی زباله را جمع آوری کنند و برای استفاده در محیط‌های تجاری و صنعتی ایدئال هستند. علاوه بر این، آن‌ها برای رعایت مقررات ایمنی و جلوگیری از حوادث در محل کار ساخته شده‌اند که به ویژه در محیط‌های صنعتی مهم است.

آیا جاروبرقی‌های صنعتی بهتر هستند؟

راهنمای انتخاب بین جاروبرقی صنعتی و خانگی

اگر بخواهید یک جاروبرقی خریداری کنید به راهنمای انتخاب بین جاروبرقی صنعتی و خانگی نیاز دارید. در حالی که جاروبرقی‌های صنعتی برای استفاده‌های سنگین در محیط‌های تجاری و صنعتی طراحی‌شده‌اند، می‌توان از آن‌ها در خانه‌ها نیز استفاده کرد. بااین‌حال، ممکن است گران‌تر و مانور دادن آن‌ها نسبت به جاروبرقی‌های معمولی پیچیده‌تر باشد تا همه گزینه‌های بهتری داشته باشند.

سیستم نظافت دستی و اتوماتیک در جاروبرقی صنعتی

سیستم نظافت فیلتر در جاروبرقی های صنعتی به صورت دستی و یا اتوماتیک خواهد بود که در نوع دستی آن، روی بدنه دستگاه اهرمی وجود دارد و زمانی که فرد اهرم را به جهت عمودی جابه جا می کند ذراتی که روی سطح فیلتر باقی مانده اند جدا می کند و این گونه در جهت نظافت آن عمل خواهد کرد. 

برای مشاوره و خرید بهترین نوع جارو برقی صنعتی برای کسب و کار شما، می توانید با مشاورین فروش ما با شماره
02166023323  در ارتباط باشید

جمع ­بندی

جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی از نظر طراحی، ویژگی‌ها و ظرفیت تمیز کنندگی تفاوت‌های چشمگیری دارند. جاروبرقی‌های خانگی برای کاربران مسکونی که نیاز به تمیز کردن سریع مناطق کوچک دارند، ایدئال هستند، در حالی که جاروبرقی‌های صنعتی برای کاربران تجاری و صنعتی که نیاز به تمیز کردن مناطق بزرگ در زمان کوتاه دارند، طراحی‌شده‌اند. چه به یک جاروبرقی خانگی و چه صنعتی نیاز داشته باشید، انتخاب مناسب به نیاز شما و سطوحی که باید تمیز کنید بستگی دارد. 

توجه داشته باشید که تمیزگستر با بیش از 24 سال فعالیت، یکی از معتبرترین شرکت­ها در ایران است. که با ضمانت‌های پس از فروش و تحویل به سراسر ایران یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید شماست. 

 

مشاوره و پشتیبانی